رضا صفایی‌پور درگذشت

19:33 - 26 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۷۶۶
رضا صفایی‌پور درگذشت
رضا صفایی‌پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که با لقب طوفان در سینما معروف بود، ساعتی پیش درگذشت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه درگذشت رضا صفایی‌پور معروف به طوفان بازیگر پیشکسوت سینما و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت را اعلام کرد.

عظیمی ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم صفایی‌پور گفت: متاسفانه طی تماس تلفنی فرزند ایشان مطلع شدم که زنده‌یاد رضا صفایی‌پور عصر امروز (یکشنبه ۲۶ آذرماه) در سن ۷۴ سالگی پس از چندسال مبارزه با بیماری پارکینسون در منزل خود درگذشته است.

وی گفت: جزئیات مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت سینما پس از مشورت با خانواده آن مرحوم اعلام خواهد شد.

رضا صفایی‌پور در تهران متولد شد. وی دارای دیپلم رشته ادبی بود، بعد از کسب چند مقام قهرمانی در رشته کشتی کج، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید. صفایی‌پور فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که ۱۴ سال سن داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدل‌کار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت.

وی پس از انقلاب با فیلم سینمایی «میرزا کوچک ‌خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم‌کم به شهرت رسید. مجموعه تلویزیونی «سیمرغ» محصول سال ۱۳۷۱ نخستین نقش‌آفرینی او در تلویزیون است.

آخرین نقش‌آفرینی صفایی‌پور در فیلم «گیج‌گاه» ساخته عادل تبریزی در سال 1399 بود که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است.  

رضا صفایی‌پور مدتی درگیر بیماری پارکینسون بود که همین موضوع باعث کم‌کار شدن او در سینما شد.

خبرگزاری میزان درگذشت این هنرمند را به هنردوستان و خانواده او تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *