پوتین: اهداف ما در اوکراین تغییر نکرده است

14:58 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۴۰۳
پوتین: اهداف ما در اوکراین تغییر نکرده است
رئیس‌جمهور روسیه گفت که نازی‌زدایی، غیرنظامی شدن و بی‌طرفی اوکراین اهدافی برای مسکو هستند که تغییر نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری سالانه خود گفت که صلح با اوکراین وقتی برقرار می‌شود که مسکو به اهداف خود برسد. وی تاکید کرد که اهداف روسیه تغییر نکرده است.

پوتین نازی‌زدایی اوکراین، غیرنظامی شدن و بی‌طرفی آن را اهداف اصلی روسیه عنوان کرد.

وی گفت: در موضوع غیرنظامی شدن اوکراین، اگر آن‌ها نمی‌خواهند به توافق برسند، ما مجبوریم اقدامات دیگری از جمله اقدامات نظامی انجام دهیم. 

پوتین خاطرنشان کرد: ما درباره این موضوعات در مذاکرات استانبول توافق کرده بودیم؛ اما پس از آن این توافق‌ها لغو شد. ما باید این موضوع را حل کنیم؛ این چیزی است که ما برای آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه با برشمردن دلایل آغاز جنگ اوکراین گفت: میل لجام گسیخته برای آمدن به سمت مرز‌های ما و وارد کردن اوکراین به ناتو به این فاجعه منجر شد. به‌علاوه حوادث خونین در دونباس به مدت هشت سال به تراژدی منجر شد که اکنون در حال تجربه آن هستیم. آن‌ها (غرب) ما را مجبور به این اقدامات کردند.

وی گفت: این وضعیت را آمریکا سازماندهی کرد و اروپا در کنار آن ایستاده و آن را تماشا و در زمین آمریکا بازی کرد. حال ما چگونه می‌توانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

ولادیمیر پوتین تصریح کرد: زمانی که تغییرات داخلی در آمریکا رخ دهد، وقتی آن‌ها شروع به احترام گذاشتن به مردم و کشور‌های دیگر کنند، زمانی که به‌جای تلاش برای حل مسائل خود با تحریم و مداخله نظامی به‌دنبال مصالحه باشند، آن‌گاه شرایط اساسی برای احیای روابط کامل فراهم خواهد شد. تاکنون چنین شرایطی فراهم نشده، اما ما برای آن آمادگی داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *