گفت‌وگو|

رژیم صهیونیستی توانایی جنگیدن طولانی مدت را ندارد/ هدف از شعار ادامه جنگ گرفتن امتیازهای سیاسی است

11:15 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۴۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رژیم صهیونیستی توانایی جنگیدن طولانی مدت را ندارد/ هدف از شعار ادامه جنگ گرفتن امتیازهای سیاسی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت آمریکایی‌ها دست رژیم صهیونیستی را برای ادامه جنایت در غزه بازگذاشته است گفت: این رژیم توان ادامه درگیری بلندمدت در غزه را نخواهد داشت.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به تحولات فلسطین بیان داشت: طوفان‌الاقصی برآمده از واکنش طبیعی و انقلابی مردم فلسطین به ظلم ۷۵ ساله‌ای بود که رژیم صهیونیستی در این سرزمین به وجود آورده و همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از طوفان‌الاقصی به عنوان یک عملیات اطلاعاتی و نظامی شرایط منطقه به قبل و بعد از هفتم اکتبر تقسیم می‌شود گفت: در این عملیات رژیم صهیونیستی با شکست اطلاعاتی و نظامی مواجه و بعد از آن در افکار عمومی بین‌المللی به دلیل جنایات پیوسته علیه مردم غزه محکوم شد.

وی با اشاره به آتش‌بس و تبادل اسرا بعد از حدود ۴۹ روز جنگ علیه مردم فلسطین افزود: این موضوع باعث شد حماس پیروزی دیگری به دست آورد و محبوبیت آن در کرانه باختری افزایش یابد، از این نظر عملیات طوفان الاقصی برای تحقق خواسته مردم فلسطین که همان آزادی سرزمین اجدادیشان است گامی به جلو برداشت و دستاورد‌های مهمی برای مقاومت رقم زد.

عمویی ادامه داد: آتش بس ناشی از ناکامی نظامی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه بود. ۴ هفته حمله هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشت؛ آن‌ها نتوانستند اسرای خود را آزاد کنند همچنان که نتوانستند به مقاومت فلسطینی ضربه بزنند و تنها فشار افکار عمومی بین‌المللی را علیه خود برانگیختند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه حمایت آمریکایی‌ها از اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها دست آنها را برای ادامه این جنایات باز گذاشته است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بدون هیچ دستاوردی مجددا جنگ را از سرگرفته و بیش از همه، گروه‌های سیاسی داخلی این رژیم برای تامین منافع خود از جمله ادامه حکمرانی کابینه دست راستی سعی می‌کنند این جنگ را طولانی کنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی نتوانسته در جنگ غزه به دستاورد نظامی برسد و مقاومت همچنان قدرتمندانه به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد. این رژیم در بلندمدت در مقابل فشارهای بین‌المللی و ناکامی در میدان توان ادامه درگیری را نخواهد داشت و شعار ادامه جنگ لفاظی تبلیغاتی برای افزایش امتیازهای سیاسی است.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *