تحقق اهداف بیشتر و مهم‌تری را در طرح "من شهردارم۲" دنبال خواهیم کرد/ "من شهردارم" یک پروژه مسئولیت‌پذیری شهروندی است

12:26 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۶۷
تحقق اهداف بیشتر و مهم‌تری را در طرح
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: من شهردارم یک پروژه مسئولیت‌پذیری شهروندی است که مسائل با نظر و اولویت‌سنجی شهروندان احصا شده و پروژه‌هایی که منجر به حل آن مسائل می‌شود در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان- محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز ۱۱ آذر در آیین رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار اظهار داشت: یکی از تحولات اساسی در دوره جدید شهری تحول نرم افزاری است.

وی افزود: باید در این شهر همه امکانات در خدمت انسان‌هایی که در آن زیست می‌کنند باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: توسعه انسان محور توسعه‌ای است که بر اساس آن همه‌ی شاخصه‌های توسعه را مبنی بر تعالی شهروندان و عدالت بین شهروندان تنظیم می‌کند. شهر را آدم‌های آن می‌سازند و نه آهن‌ها، این تفاوت میان توسعه به سبک لیبرال سرمایه‌داری و توسعه انقلاب اسلامی است.

توکلی‌زاده گفت: در آن شهری که بر اساس انسان محوری ساخته می‌شود میان همه انسان‌ها باید عدالت حاکم باشد. از منظر‌های مختلف باید شهر را نگاه کرد. یک بار از دید کودکان و نوجوانان، یک بار از دید سالمندان و کهنسالان و یک بار از دید بانوان و آقایان؛ همه از شهر حق دارند و نسبت به آن باید مسئولیت‌پذیر باشند. گام اول رسیدن به شهروند متعالی مسئولیت‌پذیری است. باید به سمت شهروند متعالی حرکت کنیم که در این مسیر شهروند باید مسئولیت‌پذیر باشد تا به سمت تعالی حرکت کند.

وی گفت: برای شهروند متعالی هر آنچه در شهر می‌گذرد مانند ترافیک و فرهنگ و دیگر موضوعات شهری مهم است. من شهردارم یک پروژه مسئولیت‌پذیری شهروندی است که در آن بر اساس مسأله‌شناسی محله‌ای که اتفاق می‌افتد و دقتی که در هر محله رخ میدهد؛ مسائل با نظر و اولویت سنجی شهروندان احصا شده و پروژه‌هایی که منجر به حل آن مسائل می‌شود در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تمرین این شهر متعالی در قالب طرح «من شهردارم» اجرا شده و اکنون به دومین دوره اجرای این طرح رسیده‌ایم و استقبال بسیار خوبی از این مگا پروژه بزرگ شهری صورت گرفته که نشان می‌دهد همکاران من در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مسیر را درست طراحی کرده‌اند.

توکلی‌زاده افزود: ما هم‌اکنون در حالی در آغاز راه اجرای دومین دوره طرح «من شهردارم» هستیم که با اجرای شیوه‌نامه محلات انتظارات بیشتر شده و با توجه به معرفی اعضای حقوقی محلات باید این طرح بهتر و با کیفیت بیشتر اجرا شود.

وی گفت: شهر محله‌محور از درون خود می‌جوشد و مسایل خود را پیدا کرده و راه حل‌های آن را احصا می‌کند و شهروندان هم به کمک آن می‌آیند که این مسایل با اولویت‌بندی مناسب اجرا شود.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: معاونین فرهنگی و اجرایی مناطق در این طرح فعالیت خوبی دارند.

وی در پایان تاکید کرد: من شهردارم بخشی از مردمی‌سازی مدیریت شهری به حساب می‌آید؛ سازمان ورزش شهرداری تهران به رکورد یک میلیون همکاری رسیده و مردم راهنمای مدیریت شهری در رفع مشکلات هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *