رئیس‌‎جمهور: پیشرفت‌های امروز کشور نتیجه مقاومت مردم است

11:10 - 09 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۰۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس‌‎جمهور: پیشرفت‌های امروز کشور نتیجه مقاومت مردم است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کار‌های اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‎‏‌رسانی دولت، آیت‌‎الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آیین افتتاح «ایستگاه مترو شهر جدید پرند» با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته دولت به شهرستان رباط‌کریم و وعده تکمیل این ایستگاه و خطوط مواصلاتی آن در مدت یکسال، از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌الوعد بودن دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تردد مردم را یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار محترم تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد.

رئیسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کار‌های اصلی دولت مردمی است، افزود: دولت با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌ها دست از تلاش برای توسعه کشور برنداشته و مصمم هستیم حرکت قطار پیشرفت کشور سرعت گرفته و تداوم یابد. دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

رئیس‎‌جمهور با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته ایشان با بسیجیان و تاکید بر حضور در همه عرصه‌ها با روحیه بسیجی و جهادی، اظهار کرد: باید از همه کسانی که در هر دوره‌ای در مسیر پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند، قدردانی کرد، اما جای این سوال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد!

رئیسی با بیان اینکه امروز برای قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه که با روحیه جهادی و بسیجی آن را در کوتاه‌ترین زمان و حتی فراتر از وعده‌ای که داده شده بود، تکمیل کردند، به اینجا آمده‌ام، تصریح کرد: کار‌های بسیاری برای پیشرفت کشور شده، اما کار‌های بسیاری نیز باقی مانده و نباید در مسیر خسته و ناامید شویم.

رئیس‎‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم نمایش اقتدار و عزت مردمی مقاوم و صبور است که مقاومت آن‌ها دشمن را مستأصل و درمانده کرده است، خاطرنشان کرد: کشتن زنان و کودکان از یکسو نشانه درماندگی در مقابل مجاهدان مقاومت است و از سوی دیگر باعث ایجاد تنفری عمیق و گسترده از رژیمی شده که در مقابل چشم جهانیان بیش از ۵ هزار کودک مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه را به شهادت رسانده است.

رئیسی مقاومت ملت ایران در مقابل فشار‌های دشمن را نیز ستودنی توصیف و تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه مقاومت ملت ایران است؛ این پیشرفت‌ها نتیجه برکت خداوند به کار و تلاش‌های صورت گرفته با روحیه بسیجی و جهادی است.

رئیس‎جمهور همچنین با قدردانی از روحیه همدلی و هماهنگی که امروز در میان بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: امروز بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف به جای درگیر شدن به حاشیه‌ها تمام توان خود را صرف تلاش برای سازندگی کشور، خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کرده‌اند و این بسیار ارزش دارد؛ در دولت تصمیم گرفته‌ایم که هرگز دچار حاشیه‌ها نشویم و بر این عزم استوار هستیم.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *