سهم ۹۵ درصدی ابتلا به آنفلوآنزا در میان بستری‌شدگان/ افراد دارای علائم سرماخوردگی حتما باید ماسک بزنند

11:08 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۸۹۹
سهم ۹۵ درصدی ابتلا به آنفلوآنزا در میان بستری‌شدگان/ افراد دارای علائم سرماخوردگی حتما باید ماسک بزنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد دارای علائم سرماخوردگی و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای حتما باید از ماسک استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - بهرام عین‌اللهی امروز چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ و در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شایع‌ترین ویروس در جامعه آنفلوآنزاست گفت: پنج درصد از بیماران بدحال بستری شده مبتلا به کرونا و ۹۵ درصد مبتلا به آنفلوآنزا هستند.

وی گفت: افرادی که دچار سرماخوردگی هستند و علائم سرماخوردگی دارند باید حتما ماسک بزنند و به رعایت فاصله و بهداشت توجه داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی نیز توصیه کرد که حتما واکسن کرونا و آنفلوآنزا را در سالی یک‌بار تزریق کنند و اگر در تجمعات شرکت می‌کنند حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارز مورد نیاز برای واردات دارو را به مقدار کافی دریافت کرده‌ایم گفت: وضعیت دارویی ما از سال گذشته خیلی بهتر است.

وزیر بهداشت با اعلام این خبر که تا ماه گذشته بخشی از شیرخشک مورد نیاز کشور با ارز ترجیحی تامین می‌شد گفت: تولید شیرخشک کشور امسال بیش از سال گذشته بود اما به دلیل قاچاق گسترده و مصارف غیر معمول با کمبود مواجه بودیم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای رفع این مشکل و رسیدن شیرخشک به مصرف‌کننده واقعی، تصمیم گرفتیم که شیرخشک به کدملی نوزادان اختصاص یابد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *