پیگیر تامین اعتبار خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ فروند بالگرد جدید هستیم

15:55 - 03 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۰۸۱
پیگیر تامین اعتبار خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ فروند بالگرد جدید هستیم
رییس سازمان اورژانس کشور از پیگیری و همکاری دولت و مجلس برای تامین نیاز‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در حوزه‌های زمینی و هوایی و خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ فروند بالگرد جدید خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام وبدا، جعفر میعادفر در حاشیه آیین اختتانیه نهمین المپیاد پرسنل اورژانس ۱۱۵ کشور که یکم و دوم آذر در مشهد مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهمین المپیاد با کیفیت بسیارخوبی با حضور نمایندگان ۱۰ قطب کشور برگزار شد، افزود: رقابت این المپیاد بسیار نزدیک و نفس‌گیر و اختلاف قطب‌ها و نفرات در حد دهم درصد بود. المپیاد دهم در سطح بین المللی با حضور نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ دیگر کشور‌ها برگزار می‌شود البته اگر کشوری آمادگی میزبانی داشت می‌توانیم میزبانی دوره یازدهم را به آن کشور بدهیم.

وی وضعیت اورژانس مشهد و خراسان رضوی را خوب دانست و گفت: عمده مشکل ما وجود سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور است البته همچنان پیگیر تامین اعتبار برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید هستیم، اما این تعداد بازهم کافی نیست.

میعادفر اضافه کرد: از دولت مردمی و مجلس انقلابی می‌خواهیم نگاهی ویژه به اورژانس ۱۱۵ داشته باشند؛ چراکه نیرو‌های اورژانس اولین گروهی هستند در هر ساعت از شبانه روز بر بالین بیمار و مصدومان حاضر می‌شوند و نیاز است که به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند. همچنین باید موضوع تامین اورژانس هوایی به‌طور ویژه دیده شود که از مسئولان می‌خواهیم قبل از تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت ۵۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در کشور، گفت: بر اساس استاندارد‌ها باید ۷۰ فروند بالگرد اورژانس در کشور فعال باشند بنابراین در حال حاضر نیازمند ۱۸ فروند بالگرد دیگر هستیم.

وی از برنامه‌های سازمان اورژانس کشور برای تقویت ناوگان موتورلانس‌های اورژانس برای کلانشهر‌ها خبر داد و گفت: تا پایان سال ۴۰۰ بانوی تکنسین اورژانس ۱۱۵ فارغ التحصیل می‌شوند و در نظر داریم این بانوان توانمند را در پایگاه‌های شهری به‌ویژه در کلان‌شهر‌های مذهبی همچون مشهد جهت امدادرسانی به بیماران و مصدومان خانم، به‌کارگیری کنیم.

 میعادفر یکی از مشکلات اورژانس را مزاحمت‌های فراوان با شماره تماس ۱۱۵ اورژانس دانست و گفت: این کار موجب اختلال در خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان حقیقی می‌شود البته برخورد با مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۱۵ با همکاری مناسب قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *