معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی در استان ضرورت دارد

15:56 - 01 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۸۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی در استان ضرورت دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از راه‌اندازی مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی، حمایتی و قضایی خبر داد.

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان " شوق زندگی" با همکاری دستگاه‌های اجرایی، حمایتی وقضایی باید راه اندازی شود و مقرر شد مکانی در این خصوص اختصاص پیدا کند.

وی در رابطه با انجام اقدامات لازمه برای راه اندازی مجتمع شوق زندگی در کرمان، افزود: این موضوع در جلسات شورای معاونین دادگستری استان و اخذ مصوبه شورای معاونین مطرح و با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه لازم انجام و در همین راستا ۴ جلسه با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و استانداری برگزار شده است.

قویدل در ادامه به بیان اهمیت و ضرورت راه اندازی مجتمع شوق زندگی در کرمان و اهم اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی این مجتمع پرداخت و اضافه کرد: شرکت در کارگاه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان در اردیبهشت ۱۴۰۲ درتهران و تبادل نظر درخصوص راه اندازی مرکز شوق زندگی، پیگیری‌های مکرر ازشهرداری و بهزیستی و همچنین بیان پیشنهاداتی برای در نظر گرفتن محلی مناسب برای این مجتمع با دستگاه‌های اجرایی درجهت ضرورت راه اندازی مجتمع شوق زندگی در کرمان صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای چند جانبه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منعقد و بند‌هایی از آن در جهت همکاری برای راه اندازی مرکز شوق زندگی تشریح شد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و ارتقا سطح کمی وکیفی مراکز نگهداری معتادان متجاهر (کمپ ماده ۱۶) عنوان کرد: با همکاری تمام مجموعه‌های خیران و معادن در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، کیفیت و کمیت مراکز در استان و شهر کرمان، باید تمهیدات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ گردد و مرکز توانمند سازی پس از خروج معتادین به منظور غربالگری و اجرایی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادین و شیوه نامه اجرایی آن و پیگیری سهم ونقش هریک از دستگاه‌های مسئول، باید راه اندازی و فعال شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *