نوزادان نارس فلسطینی؛ هدف نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی

9:11 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۹۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نوزادان نارس فلسطینی؛ هدف نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی
گزارش‌ها از بیمارستان الشفاء غزه نشان می‌‎دهند که نوزادان نارس فلسطینی بخش مهمی از کارزار جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه این بیمارستان هستند.

خبرگزاری میزان – بیمارستان «الشفاء» غزه را می‌توان نقطه انتهایی جنایت‌های بشری تاریخ دانست؛ رژیم صهیونیستی طی ۴۳ روز گذشته انواع جنایت‌ها را در این بیمارستان با ادعا‌های واهی و بدون سند انجام داد.

رژیم صهیونیستی طی ۴۳ روز گذشته با ادعای استفاده نظامی مقاومت فلسطین از بیمارستان «الشفاء»، این بیمارستان را زیر آتش سنگین قرار داد؛ به سمت بیماران و آوارگان پناه گرفته در این بیمارستان که در حال حرکت در مسیر امن تعیین شده برای خروج از بیمارستان بودند، شلیک کرد؛ از گرسنگی و تشنگی به‌عنوان ابزاری برای شکنجه بیماران و آوارگان «الشفاء» استفاده کرد؛ نظامیان صهیونیست به آن یورش بردند؛ آب و برق این بیمارستان قطع شد؛ ...

 

نوزادان نارس فلسطینی؛ هدف نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی

 

اما مهم‌ترین جنایتی که در بیمارستان الشفا غزه رخ داد و همچنان در جریان است، اجرای برنامه هدفمند قتل نوزادان با هدف تکمیل جنایت از بین بردن یک نسل از فلسطینی‌هاست.

آنچه در غزه در جریان است، نه تنها نسل‌کشی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی بلکه تلاش هدفمند آن‌ها برای از بین بردن یک نسل از فلسطینی‌ها در غزه است؛ رژیم صهیونیستی برای اجرای این ایده غیرانسانی به شکلی ویژه نوزادان و کودکان را در غزه هدف قرار داده است.

براساس جدیدترین آمارها، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد، تاکنون ۱۲ هزار قربانی برجای گذاشته که تقریبا نیمی از آن‌ها کودکان هستند.

نوزادان تازه متولد شده، نوزادان متولد نشده و نوزادان نارس از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن یک نسل از فلسطینی‌ها در غزه هستند.

نوزادان نارس؛ هدفی مهم برای جنایت‌های رژیم صهیونیستی

نوزادی که قبل از هفته سی‌و‌هفتم بارداری متولد شده باشد، به‌عنوان نوزاد نارس شناخته می‌شود؛ این دسته از نوزادان بیشتر در معرض خطر مشکلات رشد هستند و بیشتر در معرض خطر عوارض سلامتی قرار دارند.

بسیاری از نوزادانی که قبل از هفته ۳۲ بارداری به دنیا می‌آیند و آن‌هایی که ۲.۵ کیلوگرم یا کمتر وزن دارند، ممکن است به تنفس کمکی نیاز داشته باشند؛ این دسته از نوزادان معمولا در انکوباتور نگهداری می‌شوند تا زمانی که به اندازه کافی رشد کرده و بتوانند به تنهایی زنده بمانند.

دستگاه‌های انکوباتور جز ضروری بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هستند؛ این دستگاه‌ها در ترکیب با تجهیزات و روش‌های دیگر استفاده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کودکانی که نیاز به حمایت اضافی دارند، بهترین محیط ممکن و نظارت مداوم را دریافت می‌کنند.

اعلام محاصره کامل غزه از سوی رژیم صهیونیستی از دومین روز دور جدید حمله این رژیم به غزه، شرایط را برای آسیب‌پذیرترین افراد در این منطقه دشوارتر کرد.

 

نوزادان نارس فلسطینی؛ هدف نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی

زنان باردار و نوزادان نارس در غزه در پی اعلام محاصره کامل غزه از سوی رژیم صهیونیستی با شرایط بسیار دشواری مواجه شدند که آن‌ها را با نرخ بالایی در معرض خطر مرگ قرار می‌داد.

نوزادان نارس که وزن آن‌ها کمتر از ۱.۵ کیلوگرم است و در برخی موارد ممکن است وزن آن‌ها ۷۰۰ یا ۸۰۰ گرم باشد، باید در انکوباتور‌هایی قرار داده شوند که بتوان دما و رطوبت را بر اساس نیاز هر مورد در آن تنظیم کرد.

قطع برق بیمارستان‌ها در غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به شکلی ویژه زنگ هشدار را برای نوزادان نارسی که در انکوباتور‌ها نگهداری می‌شدند، به صدا درآورد؛ این امر سبب شد تا پزشکان فلسطینی از روش‌های اولیه برای زنده نگه داشتن آن‌ها تلاش کنند؛ هرچند این تلاش‌ها با وخامت اوضاع اثر خود را از دست داده و به مرگ روزانه این نوزادان منجر شد.

قطع برق در بیمارستان‌های غزه سبب شد تا این نوزادان از انکوباتور‌ها به تخت‌های معمولی منتقل شده و در کنار هم قرار داده شوند؛ پزشکان این کودکان را با پتو‌های نرم می‌پوشانند و از این طریق تلاش می‌کنند تا آن‌ها را گرم نگه دارند.

شرایط کنترل نشده برای این نوزادان به معنای قرار گرفتن آن‌ها در معرض عفونت است؛ این در حالی است که سیستم ایمنی بدن آن‌ها به شدت ضعیف است؛ در عین حال، دیگر راهی برای استریل کردن شیر و نی مورد استفاده برای تغذیه آن‌ها براساس استاندارد‌ها وجود ندارد.

در نتیجه شماری از این نوزادان دچار عفونت معده شده و از اسهال و استفراغ و البته کم‌آبی شدید رنج می‌برند.

براساس اعلام منابع فلسطینی، شمار قابل‌توجهی از نوزادان نارس در غزه، آخرین بازماندگان خانواده‌های خود بودند؛ این بدان معناست که تعطیلی بیمارستان‌ها به دلیل اتمام سوخت و تجهیزات به منزله پایان زندگی این نوزادان بود، زیرا دیگر کسی برای مراقبت از آن‌ها وجود نداشت.

این اتفاق در بیمارستان «القدس» غزه رخ داد و نوزادان نارس در پی تعطیلی بیمارستان و تشدید بمباران آن از سوی رژیم صهیونیستی به حال خود رها شدند.

چهار نوزاد نارس دیگر در بیمارستان الشفا جان باختند

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نخستین ساعات چهل‌وسومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۵۱ بیمار «الشفاء» در ساعات گذشته به شهادت رسیدند که چهار نفر از آن‌ها نوزادان نارس هستند.

تعداد شهدای بیمار بیمارستان «الشفاء» از شنبه تا چهارشنبه گذشته به ۳۴ نفر رسیده بود که ۲۷ نفر آن‌ها بیماران بخش مراقبت‌های ویژه و ۷ نفر آن‌ها نوزادان نارس بودند.

رئیس بخش اطفال بیمارستان «الشفاء»، به‎تازگی گفت: ما دیروز ۳۹ نوزاد داشتیم و امروز ۳۶ نوزاد؛ نمی‌توانم بگویم که این نوزادان چقدر دیگر زنده خواهند ماند؛ ممکن است یک ساعت دیگر یا همین امروز تعدادی دیگر از این نوزادان را از دست بدهیم.

سازمان ملل جان باختن چهار نوزاد نارس از ۱۱ تا ۱۸ نوامبر (۲۰ تا ۲۷ آبان) را در بیمارستان «الشفاء» غزه تایید کرد.

در حالی که رایزنی‌ها به ویژه از سوی سازمان جهانی بهداشت برای تخلیه نوزادان نارس از بیمارستان «الشفاء» از روز پنجشنبه آغاز شد، اما تاکنون اقدامی در این جهت انجام نشده است؛ براساس جدیدترین آمار‌ها در ساعات گذشته ۴ نوزاد نارس دیگر در «الشفاء» جان خود را از دست دادند.

 

نوزادان نارس فلسطینی؛ هدف نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی

الشفا و سرنوشت نوزادان نارس

«محمد ابوسلمیه»، رئیس بیمارستان «الشفاء» درباره سرنوشت نوزادان نارس در این بیمارستان، می‌گوید: در حال حاضر، شماری از نوزادان نارس جان خود را از دست داده‌اند؛ ما بسیاری از نوزادان نارس را در انکوباتور‌ها از دست دادیم، به‎ویژه که اکسیژن ما تمام شد؛ آن نوزادان تازه متولد شده نیاز به توجه خاصی داشتند: دمای بسیار خاص، تامین اکسیژن، و حتی برخی از لوازم پزشکی که ما دیگر در اختیار نداشتیم.

به گفته وی، اکنون تغذیه نوزادان نارس ناممکن شده است؛ آن‌ها دچار کم‌آبی شده‌اند و وزن از دست می‌دهند؛ هر دقیقه که می‌گذرد، یک نوزاد تازه متولد شده را از دست می‌دهیم؛ ما حتی فکر نمی‌کنیم که آن بدن‌های کوچک و ضعیف بتوانند شرایط را تحمل کنند، به‌ویژه آن دسته از نوزادان نارسی که با وزن کمتری حدود ۹۰۰ تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم به دنیا آمدند.

«ابوسلمیه»، تاکید کرد: ما نیاز به انکوباتور نداریم؛ سوخت و برق بیمارستان باید تامین شود تا ما بتوانیم در اسرع وقت انکوباتور‌ها را مجددا فعال کنیم و نوزادان نارس را به آن‌ها بازگردانیم؛ در نبود برق و کارکنان، انکوباتور‌ها فایده‌ای برای ما ندارند.

مدیر بیمارستان «الشفاء»، تاکید کرد: ما از سازمان‌های امدادی بین‌المللی متعددی درخواست کمک کردیم تا دست‌کم به نوزادان نارس این بیمارستان کمک کنند و شرایطی را برای خروج آن‌ها از بیمارستان فراهم کنند؛ من با بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی - به‌ویژه صلیب سرخ - صحبت کردم که ۳۶ نوزاد تازه متولد شده هنوز زنده هستند نیاز به توجه فوری دارند؛ با وجود این، هیچ‌کس به ما کمکی نکرد؛ همه دنیا، همه سازمان‌ها و نهاد‌های بهداشتی بین‌المللی ما را رها کرده‌اند؛ ما تلاش زیادی می‌کنیم اما در تلاش برای خروج از بحران بشردوستانه درمانده شده‌ایم.

تراژدی مرگ نوزادان نارس فلسطینی

مرگ هر فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و پیامد‌های ناشی از آن قطعا یک تراژدی است؛ اما مرگ نوزادان نارس بزرگ‌ترین تراژدی است که رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود به غزه آن را رقم زده است.

این واقعیت زمانی دردناک‌تر می‌شود که هیچ یک از سران غربی و سازمان‌های امدادی بین‌المللی برای کمک به آن‌ها تلاشی نکرده‌اند و حتی خاطر آنها از این تراژدی آزرده نشده است.

کشور‌های غربی در حالی با داستان‌های دروغین رژیم صهیونیستی درباره جنایت مقاومت فلسطین علیه نوزادان صهیونیست ابراز همدردی کردند که این داستان اصلا واقعیت نداشت؛ آن‌ها در برابر واقعیت قتل عمد نوزادان فلسطینی سکوت اختیار کرده‌اند.

نوزادان نارس فلسطینی پیش از مواجهه با هر واقعیتی در این دنیا که جایی برای ادامه حیات آن‌ها نداشت، با درد و رنج و تبعیض مواجه شدند.

اگرچه ادعای رژیم صهیونیستی درباره جنایت مقاومت فلسطین علیه نوزادان صهیونیست هیچگاه با مدارک و شواهد مستند نشد و در نهایت دروغین بودن آن برملا شد، کشورهای غربی به آن واکنش‌های شدیدی نشان دادند، اما جهان کوچک‌ترین واکنشی به برنامه از پیش طراحی شده رژیم صهیونیستی برای از بین بردن یک نسل از فلسطینی‌ها از طریق هدف قرار دادن عمدی و کودکان و نوزادان فلسطینی نشان نداد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *