دیدار وزیر امور خارجه و معاون دبیرکل سازمان ملل|

امیرعبداللهیان: گروه‎های مقاومت در صورت پایان نسل‌کشی در غزه دست از حمله متقابل برخواهند داشت

13:36 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۶۱۵
امیرعبداللهیان: گروه‎های مقاومت در صورت پایان نسل‌کشی در غزه دست از حمله متقابل برخواهند داشت
وزیر امور خارجه در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که چنانچه رژیم صهیونیستی دست از نسل‌کشی در غزه بردارد، گروه‌های مقاومت نیز دست از حمله متقابل برخواهند داشت.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس بخش امدادرسانی این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی در ارتباط با مسئله فلسطین به‌ویژه پیگیری موضوع رفع محاصره و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم غزه به ژنو سفر کرده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اسفناک انسانی در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه دامنه حملات رژیم صهیونیستی به غزه در حال گسترش است و لازم است برای توقف حملات رژیم صهیونیستی اقدام‌های فوری و موثر صورت بگیرد.

وی با اشاره به دیدار‌های خود با مقام‌های حماس و دولت قطر در دوحه، گفت: حماس برای اقدام درباره اسرای غیرنظامی آمادگی دارد و چنانچه رژیم اسرائیل دست از نسل‌کشی در غزه بردارد، گروه‌های مقاومت نیز دست از حمله متقابل برخواهند داشت؛ ادامه این شرایط قابل تحمل نیست و لازم است حملات رژیم صهیونیستی فورا متوقف شود.

امیرعبداللهیان بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به اندازه کافی تاکید و اظهار کرد: حملات رژیم صهیونیستی به مردم و شهروندان غزه انتقام‌جویانه است و هیچ شانسی برای پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ وجود ندارد و صرفا هزینه‌های دولت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی و مسئول تداوم جنگ را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است تلاش‌ها بر آتش‌بس و توقف فوری جنگ متمرکز شود.

وزیر امور خارجه به نشست اخیر سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض اشاره کرد و گفت: در چارچوب کارگروه ایجاد شده در این نشست، آماده‌ایم برای تحقق اهداف نشست ریاض برای کمک به مردم غزه و کارگروه ایجاد شده، هرگونه کمک لازم را انجام دهیم؛ برخلاف ادعای طرف آمریکایی، میزان ارسال کمک‌های انسانی به غزه بسیار ناچیز و در حد صفر است و لازم است سازمان ملل در این زمینه به‌طور فوری و جدی اقدام کند.

امیرعبداللهیان خواستار مدیریت قوی و فوری سازمان ملل برای رفع کامل انسداد مرز رفح و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر تاکید کرد: برای تحقق صلح و امنیت در منطقه سازمان ملل می‌تواند روی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران حساب باز کند.

مارتین گریفیتس نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به تلاش‌های سازمان ملل، دبیرکل این سازمان و شخص خود در ارتباط با موضوعات انسانی، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و مسئله اسرا پرداخت.

وی مسئله اسرا را مهم خواند و بر ضرورت یافتن راه‌حلی برای این موضوع تاکید کرد.

گریفیتس همچنین تامین نیاز‌های اساسی مردم در غزه به‌ویژه مسئله سوخت را مهم دانست؛ وی همچنین نسبت به وضعیت وحشتناک بیمارستان شفا ابراز نگرانی کرد و آن را یک تراژدی توصیف کرد.

گریفیتس همچنین، گفت: نگرانی بزرگ‌تر مرتبط با افزایش دامنه جنگ در غزه است و از تلاش‌های بازدارنده جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه قدردانی کرد و بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای توقف جنگ و پایان دادن به شرایط نگران‌کننده جاری تاکید کرد.

آمریکا سلاح‌های ممنوعه به تل‌آویو ارسال می‌کند

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ژنو پیگیر موضوع ارسال گسترده کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم غزه هستیم و دیدار‌هایی با مقام‌های سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی در این زمینه داریم؛ همزمان با سفر من به ژنو، وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی نیز به سوئیس آمده و برای مظلوم‌نمایی، تعدادی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی را هم همراه خود به ژنو آورده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه متاسفانه آمریکا همه‌گونه سلاح از جمله سلاح فسفری و ممنوعه را روزانه از مسیر قبرس و یا مستقیم از طریق پایگاه‌هایش در سراسر منطقه به تل‌آویو ارسال می‌کند و این بمب‌ها بر سر مردم مظلوم غزه ریخته می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *