قطار ملی مترو مجوز رسمی و بینالمللی گرفت
خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) "محسن هرمزی" مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: از سال گذشته، پیگیریهای لازم به منظور اخذ تاییدیههای فنی از سوی ناظر بین المللی پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو، شدت بیشتری گرفت و با اعمال شاخصهای استاندارد جهانی صنعت تولید واگن، نهایتاً این افتخار ملی تاییدیه اولیه سیر ایمن با مسافر را اخذ کرد؛ در واقع آنچه در سفر اخیر نمایندگان شرکت مترو به اروپا محقق شد، تایید روال مهندسی صورت گرفته در ساخت یک نمونه قطار مترو بوده است.
هرمزی در ادامه به بررسی مجدد تمام مدارک مربوط به طراحی و تست واگنهای تولید شده در نخستین نمونه قطار ملی توسط ناظر بینالمللی و مطابق با استانداردهای جهانی اشاره کرد و افزود: بدین ترتیب با اقدامات صورت گرفته، این قطار میتواند وارد شبکه مترو تهران شده و سیر آزمایشی خود با حضور مسافران را به میزان ۵۰ هزار کیلومتر انجام دهد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران، مذاکرات صورت گرفته با شرکتهای مختلف اروپایی به منظور همکاری و پشتیبانی فنی از ادامه روند داخلیسازی قطعات و تجهیزات قطارهای متروی در دست ساخت طی سالهای آینده را نیز متذکر شد و گفت: با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت، امروز میتوان فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو با سطح داخلیسازی ۸۵ درصد را با جدیت دنبال کرد تا در کنار روش تامین واگن از محل فاینانس خارجی، ظرفیتهای داخلی صنعت واگنسازی را فعال کنیم و نیاز انباشته شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت و حتی کلانشهرهای کشور به ناوگان استاندارد را به مرور زمان محقق سازیم.
وی در پایان از همکاری نهادها و شرکتهای داخلی دست اندرکار در پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو تشکر و قدردانی کرد و افزود: هم افزایی توان علمی و اجرایی شرکتهای دانش بنیان و ارگانهای مرتبط با صنایع داخلی، یکبار دیگر این واقعیت را متبلور ساخت که میتوان با تکیه بر توانمندی نیروهای ایرانی، کارهای بزرگ، سخت و پیچیده را به سرانجام رساند؛ این پروژه نیز محصول همراهی نهادهای مختلفی از جمله نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، جهاد دانشگاهی، مپنا لکوموتیو، شرکت واگن سازی تهران و ۲۵ شرکت دانش بنیان بود که خوشبختانه زحمات ایشان با موفقیت به بار نشست.
انتهای پیام/