ناکامی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین

8:00 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۴۵
ناکامی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین
رژیم صهیونیستی با وجود تلاش‌های بسیار و دارا بودن حمایت غرب، همچنان در خاموش کردن مقاومت فلسطین ناکام بوده است.

خبرگزاری میزان - بیش از ۱۱ هزار غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی، از جمله ۴ هزار کودک در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

با این حال، این کشتار گسترده وجدان به اصطلاح «دنیای لیبرال» را که هنوز مشغول حمایت از رژیم صهیونیستی و به اصطلاح حق دفاع ادعایی آن بوده، خسته نکرده است.

رژیم صهیونیستی از بدو پیدایش خود در صدد شکستن مقاومت سرسخت مردم فلسطین با جنایت‌های خود بوده است. اما این رژیم تاکنون شکست خورده است. آن‌ها همچنین تاکتیک‌های مختلفی مانند قرار دادن گروه‌های فلسطینی در برابر یکدیگر، تخریب زیرساخت‌های فلسطین، ایجاد شهرک‌های غیرقانونی جدید، قطع ارتباط، قطع سوخت و مواد غذایی و محاصره بنادر را امتحان کرده‌اند.

با این حال، همه این تلاش‌ها نتایج مطلوبی را برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به همراه نداشته است. 

غصب سیستماتیک سرزمین فلسطین در طول سالیان گذشته دلیل اصلی درگیری بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها بوده است.

با این حال، آغاز درگیری‌های اخیر را می‌توان به هتک حرمت مستمر مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها، کشتار فلسطینیان، همراه با تلاش تهاجمی اشغالگران برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت غیرقانونی خود از طریق برقراری روابط با جهان عرب نسبت داد.

این تحولات اخیر فلسطینیان را مجبور به مقابله در برابر تجاوزهای این رژیم کرده است.

نتیجه این رویارویی اخیر فاجعه‌بار بوده، اما ریاکاری دنیای غرب را آشکار کرده است. سران غربی نه تنها از رژیم صهیونیستی حمایت آشکار کرده‌اند، بلکه هرگونه تلاشی برای پایان دادن به این جنگ را از طریق مخالفت خود با قطعنامه‌های آتش‌بس سازمان ملل ناکام گذاشته‌اند.

جالب اینجاست که بقیه جهان حمایت بزرگی را از فلسطینی‌ها نشان داده‌اند و مشتاق هستند تا شاهد پایان قساوت‌های رژیم صهیونیستی باشند.

راهپیمایی‌های گسترده حامیان فلسطین در آمریکا، انگلیس و سایر کشور‌های جهان نشان داده است که با تبلیغات مغرضانه رسانه‌های غربی دیگر نمی‌توان مردم سراسر جهان را نادیده گرفت. 

سکوت جنایتکارانه سازمان ملل و رژیم‌های غربی و رضایت آن‌ها از این قتل‌عام ناگوار، حامیان رژیم صهیونیستی را که از هر حد انسانی تجاوز کرده‌اند و با فلسطینی‌ها وحشیانه رفتار می‌کنند، تشویق کرده است.

نتیجه آشکار چنین جنونی (کشتار در غزه)، تشدید تنش‌های بیشتر در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد بود. رژیم صهیونیستی تا زمانی که برنامه سادیستی خود را رها نکند، این منطقه هرگز شاهد ثبات نخواهد بود. 

علاوه بر این، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی امکان استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه فلسطینی‌های بی‌گناه را در صورت عدم پایبندی آن‌ها به درخواست‌های تخلیه، مطرح کرده بود. تصور کنید اگر کشور دیگری همین پیشنهاد را داده بود چه اتفاقی می‌افتاد. گروه ویژه اقدام مالی و سایر نهاد‌های جهانی اقتصاد آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را تهدید وجودی برای صلح جهانی می‌خواندند.

به نوشته «میدل ایست مانیتور»، رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس خود مبلغ ۳۱۷.۸ میلیارد دلار کمک برای طولانی کردن و گسترش توسعه‌طلبی خود دریافت کرده است. این رژیم برای شکستن روحیه استقلال‌طلبی فلسطینی‌ها پنج جنگ انجام داد و عملیات‌های متعددی را علیه فلسطینی‌ها انجام داد، اما به لطف ماهیت مقاوم فلسطینی‌ها و اراده آهنین آن‌ها برای مقاومت، همه بی‌نتیجه بود. 

دلیل دیگری که باعث می‌شود مبارزات آزادی فلسطین شکست نخورد، حمایت فزاینده از آرمان فلسطین در میان کشور‌های مهم جهان است. انگیزه دیگر قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از سوی کشور‌هایی مانند بولیوی، اردن و ترکیه و فراخواندن سفیران توسط ده‌ها کشور دیگر در پی جنون این رژیم بوده است؛ بنابراین اکنون، علاوه بر حمایت جهان اسلام، فلسطینی‌ها در جهان غیر اسلامی، به‌ویژه در آمریکای لاتین، متحدانی نیز پیدا کرده‌اند. همه این‌ها به تقویت روحیه فلسطینی‌ها در برابر ظلم رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

مقاومت فلسطین همچنین در طول سال‌ها به دلیل ظلم وحشیانه رژیم صهیونیستی تقویت شده و اکنون گروه‌های مقاومتی مختلف برای تشکیل یک جبهه علیه نیرو‌های صهیونیستی متحد شده‌اند. 

مقاومت فلسطین همچنین با حمایت قاطع خود در میان جمعیت مسلمان در کشور‌های عربی و غیر عرب رشد می‌کند، که سیاستمداران این کشور‌ها را از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی باز می‌دارد. 

دلیل دیگر موفقیت مقاومت فلسطین، استراتژی جنگی بداهه و تاکتیک‌های جنگ چریکی آن است. نمونه بارز این موضوع خسارت‌های سنگینی است که به سخت‌افزار نظامی و پرسنل رژیم صهیونیستی در جریان تهاجم زمینی ادامه‌دار آن به شمال غزه وارد شده است. به‌عنوان مثال، رهگیری یک موشک مقاومت برای رژیم صهیونیستی تقریباً ۱۰۰ هزار دلار هزینه دارد، در حالی که در مقابل، شلیک یک موشک فقط ۵۰۰ دلار برای مقاومت هزینه دارد. 

بنابراین، حتی ارسال میلیارد‌ها دلار کمک از سوی دولت‌های غربی به رژیم صهیونیستی، برتری قطعی آن‌ها را در مقایسه با فلسطینی‌ها فراهم نمی‌کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *