گفت‌وگو|

پورسلمان: برنامه‌ریزی شمشیربازی مدال المپیک است نه کسب سهمیه/ ۶ مسابقه بسیار مهم داریم که هیچکدام را نباید از دست بدهیم

0:45 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۷۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پورسلمان: برنامه‌ریزی شمشیربازی مدال المپیک است نه کسب سهمیه/ ۶ مسابقه بسیار مهم داریم که هیچکدام را نباید از دست بدهیم
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ۶ مسابقه بسیار بسیار مهم را داریم که هیچکدام را نباید و نمی‌توانیم از دست بدهیم و قطعاً و یقیناً باید اعزام‌ها صورت بگیرد.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با میزان، درباره ارزیابی‌اش از میزبانی مسابقات شمشیربازی جوانان جهان در تهران اظهار داشت: برنامه‌ریزی خوبی برای میزبانی این مسابقات داشتیم و از نظر کلاس جهانی یکی از باکیفیت‌ترین مسابقاتی است که در این سطح برگزار می‌شود،‌ اما باتوجه به اتفاقاتی که در منطقه وجود دارد و هک شدن سیستم‌های پروازی هواپیمایی ترکیه خیلی از کشور‌ها موفق به حضور در مسابقات نشدند.

وی ادامه داد: در نهایت رقابت‌ها را با حضور ۶ کشور برگزار کردیم، اما تیم‌هایی که شرکت کردند کیفیت مطلوبی داشتند. ازبکستان، ترکیه، کره‌جنوبی و ... نفرات خوبی آورده بودند که ما هم موفق به کسب ۲ مدال برنز شدیم. صربستان و هنگ کنگ تا آخرین لحظه پای اعزام ماندند، اما نتوانستند بیایند. بلغارستان و اردن هم به همین دلیل نیامدند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد جوانان ایران در این مسابقات رضایت داشت، گفت: از عملکرد بچه‌های خودمان راضی نبودم، جوانان ما باید روی سکو‌های برتر جهان و آسیا قرار بگیرند، چون ما پتانسیل مناسب و بالایی در این رشته داریم و باید جایگاه بهتری را به خصوص در آسیا داشته باشیم.

*امیدواریم استرس اعزام و تهیه بلیت نداشته باشیم

پورسلمان درباره حضور‌ تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی الجزایر گفت: خوشبختانه تلاش کردیم شرایط مطلوبی را برای ملی‌پوشان به منظور حضور موفق در این رقابت‌ها فراهم کنیم. تیم ملی بزرگسالان در یک سال اخیر ۳ مرتبه فشار ۱۰۰ درصدی را تحمل کرده است و باید تیم خودش را جمع و جور کند، اما خوشبختانه بچه‌ها با روحیه مطلوبی عازم مسابقات شدند.

وی تصریح کرد: ۶ مسابقه بسیار بسیار مهم را داریم که هیچکدام را نباید و نمی‌توانیم از دست بدهیم و قطعاً و یقیناً باید اعزام‌ها صورت بگیرد. امیدوارم با حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌شود این مسیر سخت را به خوبی پشت سر بگذاریم و استرس اعزام و تهیه بلیت نداشته باشیم و بدور از حاشیه و نگرانی تیم‌ها را اعزام کنیم.

*امسال به صورت جدی روی بخش بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه آیا نگرانی از بابت کسب سهمیه المپیک ندارد، عنوان کرد: حدود ۳۰ امیتاز از ژاپن جلو هستیم و تیم ششم دنیا هستیم. امیدوارم در مسابقات اخیر هم بتوانیم امتیازات لازم را کسب کرده و اختلاف را با حریفان به خصوص ژاپن در مسیر کسب سهمیه المپیک بیشتر کنیم تا دیگر به ما نرسند و دغدغه‌ای در اینخصوص نداشته باشیم. برنامه‌ای که تا المپیک با نظر اعضای کادرفنی چیدمان کرده‌ایم برای رسیدن به مدال المپیک است نه سهمیه.

پورسلمان در مورد برنامه‌های فدراسیون برای بانوان گفت: امسال به صورت جدی روی بخش بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. تعداد مسابقات داخلی را زیاد کرده‌ایم و نظارت و توجه ویژه‌ای روی این بخش داریم. تیم ملی سابر بانوان ما همین حالا در اردو هستند. تیم فلوره به ترکیه اعزام شده است و قرار است اسلحه اپه هم قرار است اعزام شوند. امسال، چون سال منتهی به المپیک است اصل منابع ما برای کسب سهمیه کنار گذاشته شده است و اگر بتوانیم، اردو‌ها و اعزام‌های بانوان را هم در دستور کار داریم.

*وزیر ورزش قول داده زیرساخت مناسبی به شمشیربازی اختصاص دهد

وی در پایان درباره فرسوده بودن زیرساخت‌های شمشیربازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری شهرداری تهران ان‌شاءالله سالن پایین زودتر بازسازی و مرمت خواهد شد و به کمپ تیم‌های ملی اختصاص پیدا می‌کند. وزیر ورزش هم قول داده است که زیر ساخت مناسبی به رشته شمشیربازی اختصاص دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *