رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز: جرایم انتخاباتی فوری و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

15:11 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز: جرایم انتخاباتی فوری و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
جلسه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت جرایم انتخاباتی در شهرستان الیگودرز برگزار و در آن به رسیدگی فوری و خارج از نوبت جرایم انتخاباتی تاکید شد.

خبرگزاری میزان_ فرج‌الله امرایی رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز با اشاره به نقش و رسالت ستاد پیشگیری از وقوع جرم در پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: عملکرد این ستاد در ادوار گذشته عملکرد مؤثری در کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی محسوب شده و در سال جاری نیز با عنایت به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و در اجرای ماده ۶۷ قانون مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸ هدف بر آن است که دستگاه قضایی با هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی انتخابات در حوزه‌های انتخابیه، تمهیدات و اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از جرایم احتمالی در محدوده مقررات در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: ضرورت دارد تا مصادیق جرایم انتخاباتی از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی به اطلاع شهروندان، نامزد‌های انتخاباتی و برگزارکنندگان امر انتخاب رسانده شده و مجازات‌های مرتبط با این امر نیز اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز تصریح کرد: در این راستا صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند چراکه ارتقای آگاهی‌های عمومی در این باره کاهش بروز جرایم انتخاباتی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مقرر است تا انعکاس رسمی جرایم محتمل افراد و دستگاه‌ها به مراجع صالح رسیدگی و شعب اختصاصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه‌های عمومی به‌صورت فوری و خارج از نوبت در دستور کار قرار گیرد و در این راستا به‌زودی این شعب اختصاصی معرفی و آغاز به فعالیت خواهند کرد.

امرایی عنوان کرد: علاوه‌بر این مصادیق جرایم انتخاباتی شناسایی شده و ۱۰۱ عنوان مجرمانه در خصوص انتخابات در سه مقطع قبل مقطع تبلیغات، حین برگزاری و پس از برگزاری انتخابات فهرست شده و به اطلاع دستگاه‌های کاشف جرایم انتخاباتی و نهاد‌های متولی برگزاری امر انتخابات رسانده می‌شود.

وی تاکید کرد: ۷۲ راهکار پیشگیرانه نیز در این راستا شناسایی و به‌عنوان سیاست‌های اصلی این کارگروه با جدیت مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل مؤثر با کلیه دستگاه‌های متولی برگزاری امر انتخابات و همراهی و مشارکت عموم مردم در اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور، توام با مشارکت مؤثر آحاد مردم و رقابتی سالم و عاری از جرائم تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *