گفت‌وگو|

سیدصالحی: کمتر کسی فکر می‌کرد استقلال در صدر جدول قرار بگیرد/ پرسپولیس باید خط حمله‌اش را تقویت کند

11:15 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۶۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سیدصالحی: کمتر کسی فکر می‌کرد استقلال در صدر جدول قرار بگیرد/ پرسپولیس باید خط حمله‌اش را تقویت کند
پیشکسوت فوتبال گفت: ۲۳ گل زده شده در این هفته نشان داد مربیان روی بحث آموزش و تفکرات تاکتیکی‌شان کار می‌کنند و تیم‌های هجومی و خوبی برای این فصل ساخته‌اند.

سیدحسین سیدصالحی در گفت‌وگو با میزان، درباره پرگل شدن دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: با اینکه هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با تعطیلات زیادی مواجه بود، اما بعد از این وقفه‌ها هفته به هفته رقابت‌ها کیفیت خوبی به خودش گرفت. هفته نهم هفته پرگلی بود و کیفیت بازی‌ها بهتر شد که اصول حرفه‌ای فوتبال را در بازی‌های اخیر می‌بینیم. در این هفته ۲۳ گل زده شد که نشان داد مربیان روی بحث آموزش و تفکرات تاکتیکی‌شان کار می‌کنند و تیم‌های هجومی و خوبی برای این فصل ساخته‌اند. مربیانی مثل مهدی تارتار، سعید دقیقی، ساکت الهامی برای ساختن فوتبال ایران، وارد چرخه شده‌اند و اکثر تیم‌ها به خوبی می‌توانند ساختار دفاع سه نفره را انجام بدهند.

وی در مورد کیفیت تیم فوتبال شمس آذر قزوین افزود: باید به سعید دقیقی و تیم شمس آذر قزوین تبریک گفت، او با تیم سال قبل و کمترین هزینه وارد لیگ برتر شد. با اینکه امتیاز هم از آن‌ها کم کردند، اما به رقابت‌ها برگشتند و سه هفته فوق‌العاده را پشت سر گذاشتند. تراکتور را در تبریز و فولاد را در اهواز شکست دادند و مقابل استقلال در قزوین مساوی کردند. در دیدار با استقلال بازی منطقی انجام دادند و سرعت دو تیم بسیار بالا بود. بازیکنان جوانی نظیر سرآبادانی، آزادی‌منش، اعرابی، نسایی و جعفری مقابل تیم خوب استقلال بسیار فوق‌العاده بودند. اگر شمس آذر با همین روش بازی کند، می‌تواند رتبه‌های تک رقمی بالای جدول را به دست آورد.

*تارتار این فصل نمره قبولی گرفته و تیم یکدستی در ملوان دارد

کارشناس فوتبال درباره صدرنشینی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که ابتدای فصل برای استقلال به وجود آمد، کیفیت یارگیری سال‌های گذشته را نداشتند. اما از اولین بازی لیگ برتر سیستم سه دفاعه را عالی بازی می‌کند و فوتبال زیبایی را ارائه می‌دهد. کمتر کسی فکر می‌کرد که استقلال بتواند در صدر جدول قرار گیرد، اما آنها چهار اصل فوتبال را در زمین به خوبی پیاده کرده‌اند. جواد نکونام نشان داد که استقلال در کنار تیم‌های دیگر مدعی عنوان قهرمان است. 

سیدصالحی درباره پیروزی تیم فوتبال ملوان مقابل سپاهان در اصفهان، تصریح کرد: مهدی تارتار این فصل نمره قبولی گرفته است و تیم یکدستی را در ملوان دارد. ملوان فوتبال رو به جلویی انجام می‌دهد و در هفته‌های آینده لیگ برتر تیم بهتری خواهد شد و نتایج خوبی را کسب خواهد کرد.

*پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند بازی را برده‌اند

پیشکسوت فوتبال در مورد تساوی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان گفت: پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند بازی را برده‌اند و باید این گل خوردن در آخرین دقیقه بازی تجربه و تلنگر خوبی برای آنها باشد. البته عبدالله ویسی تعویض‌های خوبی در خط حمله خودش انجام داد. تساوی دو بر دو پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی نشان داد که نمی‌شود بازی‌ها را پیش‌بینی کرد و این از جذابیت‌های فوتبال ایران است. سرخ‌پوشان در ساختار ۵۰ متر خط جلوی خودشان دچار مشکل هستند و مهاجم خارجی‌شان مقابل صنعت نفت کیفیت لازم را نداشت.

سیدصالحی در پایان خاطرنشان کرد: شهاب زاهدی فراز و نشیب زیادی دارد و پرسپولیس باید خط حمله خودش را تقویت کند. همچنین برتری عددی در خط هافبک و حمله برای گل زدن خیلی کمک کننده است و عدم حضور چند بازیکن در خط هافبک نظیر امیری و ترابی به پرسپولیس ضربه زده است. این روز‌ها سروش رفیعی و امید عالیشاه بهترین عملکرد را داشته‌اند و می‌توانند در خط جلو به گل زدن کمک کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *