غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی

9:12 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۵۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی
جنایت‌های کم‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، سبب شده تا این منطقه شاهد قتل‌عام‌هایی باشد که هربار شمار زیادی از فلسطینی‌ها را قربانی می‌کند.

خبرگزاری میزان – دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد بیست‌ونهمین روز خود شده است؛ تاکنون بیش از ۱۰ هزار فلسطینی ساکن نوار غزه بر اثر قتل‌عام‌های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در میانه سکوت جامعه بین‌الملل جان خود را از دست دادند و انتظار می‌رود تداوم حملات به این منطقه در میانه تشدید بحران بشردوستانه در غزه به فاجعه‌ای هولناک با شمار بیشتری از قربانیان منجر شود.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

در حالی که تا پیش از این از غزه به‌عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان یاد می‌شد، اکنون این منطقه به یک گورستان دسته‌جمعی تبدیل شده است؛ دلیل هر ۲ این موارد، رویکرد‌ها و اقدام‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی است.

چراکه رژیم صهیونیستی طی ۱۷ سال گذشته نوار غزه را تحت محاصره هوایی، دریایی و زمینی قرار داد و همین امر غزه را با جمعیت ۲.۳ میلیون نفری به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تبدیل کرد؛ این رژیم طی یک ماه گذشته با اعمال محاصره کامل این منطقه همزمان با بمباران مستمر و نسل‌کشی فلسطینی‌ها سبب شده تا غزه به یک گورستان جمعی تبدیل شود.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

غزه، بزرگ‌ترین زندان روباز جهان

بسیاری تا پیش از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر این باور بودند که سراسر غزه عملا یک زندان روباز و البته بزرگ‌ترین زندان جهان در این نوع است که ۲.۲ میلیون نفر را در یک منطقه کوچک ساحلی حبس کرده است.

این زندان بزرگ روباز که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داشت، در روز‌های گذشته، مرگ‌بارترین روز‌های دوران محاصره ۱۵ ساله را تجربه می‌کند، زیرا رژیم صهیونیستی دور جدیدی از حملات به این منطقه را آغاز کرده و همزمان غزه را تحت محاصره کامل قرار داده است.

اخبار تکان‌دهنده‌ای از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در این منطقه منتشر می‌شود؛ دیگر نمی‌توان میان اخبار غزه، از جنایتی به‌عنوان هولناک‌ترین جنایت یاد کرد.

بزرگ‌ترین زندان روباز جهان طی یک ماه گذشته هدف حمله با بمب فسفری قرار گرفت؛ بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مدارسش که محل اسکان هزاران آواره بودند، بمباران شدند؛ کاروان آمبولانس مجروحان هدف قرار گرفت؛ اردوگاه‌های آوارگان به تلی از خاکستر تبدیل شدند؛ بیمارستان‌ها به‌دلیل کمبود تجهیزات و اتمام سوخت از فعالیت خارج شدند؛ ...

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

غزه؛ گورستان دسته‌جمعی

غزه در یک ماه گذشته و در پی تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی به یک گورستان دسته‌جمعی برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است؛ روزانه صد‌ها فلسطینی بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در مناطق و مکان‌های مختلف به شهادت رسیده و می‌رسند.

در یک ماه گذشته رژیم صهیونیستی حدود هزار قتل‌عام دسته‌جمعی را در این منطقه تحت محاصره رقم زده است.

قبرستان‌های مناطق مختلف غزه دیگر جای خالی ندارند؛ در عین حال حملات رژیم صهیونیستی به‌قدری سریع و مرگ‌بار رخ می‌دهند که شمار قابل‌توجهی از مردم به شهادت می‌رسند.

این امر نه تنها بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها بلکه قبرستان‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و انجام مراسم عادی خاکسپاری را غیرممکن کرده است.

مقام‌های غزه می‌گویند که گزینه دیگری جز دفن افراد در گور‌های دسته‌جمعی که معمولا براساس جنسیت از هم جدا می‌شوند، ندارند.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

در حالی که برگزاری مراسم تشییع برای قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای اهالی غزه معنای مهم و عمیقی دارد، جنایت‌های استثنایی و مستمر رژیم صهیونیستی علیه غزه، سبب شده تا آن‌ها مراسم خاکسپاری را حذف کنند.

یکی از افرادی که کار تدفین را انجام می‌دهد، می‌گوید در مواردی ناچار است تا تکه‌های بدن شهدا را در یک پلاستیک قرار داده و سپس آن را در کفن گذاشته و به خاک بسپارد.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

از سوی دیگر براساس تخمین‌ها پیکر حدود هزار و ۷۰۰ فلسطینی همچنان زیر آوار ساختمان‌های ناشی از بمباران رژیم صهیونیستی باقی مانده است؛ بازیابی این اجساد در حال حاضر ممکن نیست و احتمال شناسایی آن‌ها پس از بازیابی نیز ناممکن خواهد بود.

انتظار می‌رود گور‌های دسته جمعی حتی مدت‌ها پس از پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز حفر شوند.

در برخی از موارد قبر‌های تازه حفر شده مجددا باز شده و عمیق‌تر می‌شوند تا تعداد بیشتری از افراد را در خود جای دهند.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

ساکنان غزه می‌گویند که رژیم صهیونیستی حتی فرصت وداع با عزیزانشان را نیز از آن‌ها ربوده است؛ آن‌ها همچنین با کابوس پایان زندگی به‌عنوان یک جسد ناشناس در میان اجساد انباشته شده در سردخانه‌ها مواجه هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که هر استان غزه دست‌کم ۲ گور دسته‌جمعی دارد که در برخی از آن‌ها تا بیش از ۱۰۰ شهید به خاک سپرده شده‌اند.

بمباران‌های مرگ‌بار مناطق شلوغ مانند اردوگاه‌ها، اکنون برای بازماندگان شوکه شده تنها یک معنا دارد؛ حفر گور‌های بزرگ و عمیق و به خاک سپردن پیکر شهدا بدون برگزاری مراسم.

غزه؛ از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تا گورستان دسته‌جمعی فلسطینی‌ها

غزه، گورستان جمعی کودکان

غزه اکنون نه تنها یک گورستان دسته‌جمعی بلکه به یک گورستان برای کودکان تبدیل شده است؛ حدود ۴ هزار نفر از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه کودکان هستند.

اعداد مربوط به قربانیان کودک در غزه تکان‌دهنده است.

سازمان ملل هشدار داد که نوار غزه به قبرستان هزاران کودک تبدیل شده و با تشدید بحران کم‌آبی، پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون کودک در معرض خطر کمبود آب آشامیدنی قرار دارند.

یونیسف می‌گوید بیش از یک میلیون کودک ساکن نوار غزه از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند؛ مرگ کودکان به‌ویژه نوزادان به دلیل کم آبی یک تهدید رو به رشد است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *