گفت‌وگو

آزاد: لیگ‌ حرفه‌ای کراسفیت با ۲۰ تیم برگزار می‌شود/ امیدوارم با اعزام سپک‌تاکرا به مسابقات جهانی موافقت شود

8:45 - 11 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۳۹۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
آزاد: لیگ‌ حرفه‌ای کراسفیت با ۲۰ تیم برگزار می‌شود/ امیدوارم با اعزام سپک‌تاکرا به مسابقات جهانی موافقت شود
رئیس کمیته کراسفیت گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار باشگاه کراسفیت در کشور داریم.

سهراب آزاد در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری مسابقات کراسفیت بانوان، اظهار داشت: مسابقات جام ستارگان کراسفیت بانوان بعد از ۲ مرحله رقابت آنلاین، در دو رده حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی و انقلاب برگزار شد. ۱۲ بانو در بخش حرفه‌ای و ۳۰ بانو هم در بخش نیمه حرفه‌ای در ۲ روز به رقابت پرداختند.

وی درباره جوایز اهدایی، گفت: برای نفر اول مسابقات در بخش حرفه‌ای ۲۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شد و در بخش نیمه حرفه‌ای به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی داده شد.

رئیس انجمن کراسفیت افزود: از دوازدهم آبان ماه مسابقات لیگ کراسفیت برای تعیین رنکینگ با حضور ۸۸ تیم برگزار می‌شود که در نهایت ۲۰ تیم وارد لیگ حرفه‌ای خواهند شد و بقیه تیم‌ها در لیگ B رقابت خواهند کرد. آیین‌نامه لیگ را مثل فوتبال و دیگر رشته‌های پر مخاطب نوشتیم و به تصویب رسید. ۲۰ تیم A و ۶۸ تیم B داریم که به رقابت می‌پردازند و در مرحله اول که به صورت آنلاین است، فیلم‌های خودشان را برای ما می‌فرستند و بعد از آن نیز به صورت حضوری مسابقات را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر عمومی‌سازی این رشته ورزشی، گفت: در بخش همگانی با شهرداری همکاری داشتیم و ورزشکاران که بی‌انگیزه شده و از این رشته رفته بودند را با جوایز خوب باز گرداندیم. مسابقات کارگری و آتش‌نشانی را راه انداختیم و استان‌ها نیز با ما همراه شدند و مسابقات را از سطح کودکان تا پیشکسوتان برگزار می‌کنیم و در حال حاضر بیش از چهار هزار باشگاه کراسفیت در کشور داریم.

آزاد در پایان درباره برنامه‌هایش برای رشته سپک‌تاکرا، خاطرنشان کرد: در سپک‌تاکرا برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم و در ابتدا در نظر داریم لیگ این رشته را برگزار کنیم و از همین رو فرایند ثبت نام از تیم‌ها به زودی آغاز می‌شود. همچنین مسابقات قهرمانی کشور سپک‌تاکرا در رده سنی زیر ۲۵ سال ماه آینده برگزار خواهد شد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم در ماه‌های آتی در دو رویداد برون‌مرزی که اولی در چین و دومی مسابقات قهرمانی جهان در هند است، شرکت کنیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *