امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین پیروز قطعی میدان است

19:20 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۱۴۷
امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین پیروز قطعی میدان است
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس دفتر سیاسی و برخی اعضای برجسته سیاسی جنبش فلسطینی گفت: تردیدی نیست که ملت و مقاومت فلسطین پیروز قطعی میدان است و رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در سفر به دوحه و پس از دیدار با مقام‌های عالی قطر، با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی و برخی اعضای برجسته سیاسی جنبش فلسطینی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با اظهار درود‌های خود به شهدای فلسطین خاصه شهدای مظلوم جنگ جاری علیه غزه، گفت: تردیدی نیست که ملت و مقاومت فلسطین پیروز قطعی میدان است و رژیم صهیونیستی فرو ریخته است و نتیجه قطعی این نبرد نیز چیزی جز پیروزی قاطع ملت و مقاومت فلسطین نخواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه منطقه در مرحله اتخاذ یک تصمیم بسیار مهم قرار دارد و گروه‌های مقاومت در منطقه خود تصمیم می‌گیرند و لزوما در انتظار تصمیم‌های سیاسی باقی نمی‌مانند، اظهار کرد: در صورت استمرار جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و گسترده شدن دامنه درگیری و جنگ، هیچ طرفی از دامنه تاثیرات و پیامد‌های آن به‌دور نخواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت آمریکا به‌رغم توصیه به دیگران به خویشتن‌داری، خود عملا یک طرف جنگ است و در جایگاهی نیست که دیگران را به خویشتن‌داری دعوت کند.

وزیر امور خارجه آرای حمایتی کشور‌های جهان از فلسطین در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و نیز تظاهرات و اجتماعات ضداسرائیلی بی‌سابقه ملت‌ها در کشور‌های مختلف منطقه، اروپا و آمریکا را نشان‌دهنده اوج تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن و نیز گستره جهانی حامیان ملت فلسطین دانست.

امیرعبداللهیان، هنیه و مسئولان سیاسی جنبش حماس را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و سازمان ملل و نیز برخی ابتکارات در سطح کشور‌های اسلامی در حمایت از فلسطین با هدف پایان دادن به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه قرار داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت تحولات غزه خاصه جنایت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه، گفت: نبرد الاقصی صفحات عزت فلسطین و امت اسلامی را ترسیم می‌کند.

هنیه، تاکید کرد: ما پیگیر تلاش‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور و شخص وزیر امور خارجه ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و سازمان ملل برای حمایت از ملت فلسطین هستیم و تشکر قلبی خود و ملت فلسطین را از این تلاش‌ها اعلام می‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین در اوج توانمندی و اقتدار قرار دارد، گفت: رژیم اشغالگر به جای درگیر شدن با نیرو‌های مقاومت، حمله به شهروندان فلسطینی را همچنان در برنامه خود دارد و تاکنون حجم مواد منفجره‌ای که در غزه علیه شهروندان و اماکن مسکونی غزه به‌کار برده، بزرگ‌تر از حجم بمب اتمی آمریکا در هیروشیما است و این حملات با حمایت کامل آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در حال انجام است.

هنیه، گفت: اقدام آمریکا در گسیل ناو‌ها و نیرو‌های خود به منطقه و هشدار به دیگران، با هدف باز کردن دست صهیونیست‌ها در تداوم جنایت‌های وحشیانه آن‌ها علیه غزه صورت می‌گیرد.

مقام ارشد حماس با قرائت برخی آیات قرآن کریم، گفت: ما اطمینان داریم که در شدیدترین و سخت‌ترین حالات و شرایط، خداوند صبر و سکینه و نصرت خود را بر مومنان نازل می‌کند و این بشارت‌ها از موجبات پیروزی قطعی ما در نبرد جاری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *