رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: دستگاه قضایی از اقدامات مولد و سالم اقتصادی حمایت خواهد کرد

14:18 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: دستگاه قضایی از اقدامات مولد و سالم اقتصادی حمایت خواهد کرد
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن ارائه‌ی پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک برای رسیدن به اهداف معین در زمینه توسعه اقتصادی استان گفت: دستگاه قضایی از تمام اقدامات مولد و سالم اقتصادی قاطعانه حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی در راس هیئتی از مقامات قضایی و اداری از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی مشهد بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این بازدید و در نشست با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان نمایشگاه، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان به ویژه کلانشهر مقدس مشهد از لحاظ معنوی و اقتصادی گفت: وجود بارگاه منور رضوی ظرفیتی است که حول محور آن می‌توان با یک نگاه آینده نگرانه، افق بلندی برای توسعه متوازن و همه جانبه این ارض اقدس ترسیم و براساس برنامه ریزی دقیق، در این راستا اقدام و عمل کرد.

وی افزود: نگاه مجموعه قضایی استان نسبت به تولید، صنعت و سرمایه گذاری، یک نگاه حمایتی و تسهیلگرانه است و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی و دست اندر کار نیز در این راستا گام برداشته و با هدف تامین منافع عمومی به وظایف قانونی خود به درستی عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی فعالیت‌های عمرانی شهر با نگاه محوری به بارگاه منور رضوی را بسیار مهم دانست و افزود: مسئولان باید زمینه‌های سرمایه گذاری و جلب سرمایه‌های سالم را فراهم و با تعریف فرایند‌های سهل قانونی و در نهایت شفافیت، در این مسیرگام بردارند.

حجت الاسلام‌والمسلمین خلیلی گفت: قول و عمل مسئولان باید به نحوی باشد که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه به‌ویژه شهر مقدس مشهد احساس امنیت داشته باشد و از سودآوری فعالیت‌های خود اطمینان حاصل کند و نگاه مجموعه‌های حاکمیتی در استان نشان دهنده این رویکرد است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف بر اهمیت حوزه اقتصاد تأکید و بر تلاش جمعی برای حل مشکلات اقتصادی مردم تصریح می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نگاه درست به مسئله اقتصاد آن است که مسائل اقتصادی را یک مسئله متعامل و پیوسته با سایر حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ، سیاست، اجتماع تعریف و بر آن اساس برنامه ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی گفت: اگر اقتصاد ما قدرتمند باشد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود مسائل بسیاری در دیگر حوزه‌ها نیز حل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: مدیران و متولیان مسائل اقتصادی باید برای حل مشکلات مردم بسیار وقت بگذارند و از همه اختلاف نظر‌ها برای رضای خدا و منافع مردم چشم بپوشند تا شاهد رشد همه جانبه و رونق بیش از پیش استان خراسان رضوی باشیم.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد گفت: علی رغم تلاش‌های صورت پذیرفته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم و این فاصله جز با تعامل، همدلی و همراهی مسئولان در بخش‌های مختلف پر نخواهد شد و بر این اساس بی تفاوتی در حل مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصاد به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: اقدامات برای رسیدن به نتیجه باید پژوهش شده و برنامه محور باشد و در این حوزه نیز باید نیازمند‌های اقتصادی و سرمایه گذاری استان مشخص، تعریف و سرمایه گذاری‌ها هدفمند و با جهت رفع نیاز‌های عمومی انجام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید برای ثروت و سرمایه مردم ارزش قائل باشیم و در این راستا اعمال نظارت بر فرایند‌ها می‌تواند به شفافیت هرچه بیشتر اقدامات با محوریت انتفاع عمومی مؤثر باشد.

وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کنار اقدامات حاکمیتی و بخش عمومی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به میدان وسیع عرضه خدمت به مردم در استان خراسان رضوی، ضمن ارائه‌ی پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک برای رسیدن به اهداف معین در زمینه توسعه اقتصادی استان افزود: دستگاه قضایی از تمام اقدامات مولد و سالم اقتصادی قاطعانه حمایت خواهد کرد.

در این نشست حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به نام گذاری سال‌های متمادی توسط مقام معظم رهبری با محوریت مسائل اقتصادی گفت: این نام گذاری‌ها نشانگر اهمیت بالای مسائل اقتصادی است و شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تمام توان از سرمایه‌گذاری‌های مولد و سالم اقتصادی حمایت خواهد کرد.

همچنین محمد رضا قلندر شهردار مشهد مقدس نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضایی از مجموعه مدیریت شهری به ویژه در دوران اخیر گفت: مجموعه مدیریت شهری با تمام توان درخدمت اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های توسعه‌ای استان بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *