رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: شهرستان رزن در همدان به عنوان سومین شهرستان در حدنگاری صددرصدی اراضی کشاورزی است

16:23 - 07 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۷۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: شهرستان رزن در همدان به عنوان سومین شهرستان در حدنگاری صددرصدی اراضی کشاورزی است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بررسی عملکرد استان همدان بر بهره‌گیری از ظرفیت نیرو‌های مردمی و دهیاران در پیشبرد اراضی زراعی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست وبیناری بررسی عملکرد استان همدان، ضمن تقدیر از عملکرد استان همدان از شهرستان رزن به عنوان سومین شهرستانی نام برد که حدنگاری اراضی کشاورزی آن به صورت صددرصدی اقدام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن بررسی عملکرد ۱۰ واحد ثبتی استان با تاکید بر اقدام جهادی و استفاده از ظرفیت دهیاران، گروه‌های مرجع و تاثیرگذار ادامه داد: در برخی استان‌ها که عملکرد مطلوبی در حدنگاری اراضی کشاورزی دارند تعامل با دهیاران، شرکت در جلسات مستمر شورای حفظ حقوق بیت المال و استفاده از نیرو‌های مردمی مشاهده شده است.

بابایی با بیان اینکه تثبیت اراضی کشاورزی تقاضا محور است، افزود: حدنگاری اراضی زراعی به مراتب نسبت به اراضی ملی کاری دشوارتر است و استان همدان با مردمانی فهیم و آگاه نیازمند فرهنگ سازی بیشتری در این حوزه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر بازرسی و بررسی عملکرد شهرستان‌های استان، عنوان کرد: استان همدان بستر کار فراهم شده و علی رغم پهنه‌هایی که دارد در حدنگاری اراضی کشاورزی پایین‌تر از تراز کشوری است و باید با ابتکار و مدیریت خلاقانه و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها به عملکرد مطلوبی در استان دست یافت.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر نیز ضمن بررسی عملکرد استان گفت: از مساحت ۹۸۶ هزار و ۵۰۶ هکتار هکتار اراضی کشاورزی تا کنون ۳۸۹ هزار و ۴۷۲ هکتار معادل ۳۹ درصد ان تثبیت و سنددار شده است و در استان فاصله جانمایی تا صدور سند مالکیت اراضی زراعی و فاصله جانمایی تا صدور سند مالکیت قطعات شهری و روستایی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ باید مدنظر قرار گیرد و دربحث قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی عملکرد استان قابل تقدیر است.

مدیر کل استان همدان نیز در قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی به املاک مجهول المالک، محدوده اراضی دولتی و اراضی مشاعی اشاره کرد و گفت: این اراضی به لحاظ عدم صدور آرا منفی باید تعیین تکلیف شوند و در اسناد دفترچه‌ای به چالش‌های پیش رو با عدم همکاری بنیاد مسکن نیز روبرو هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *