رئیس جدید دادگستری شهرستان پیرانشهر معرفی شد

13:49 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۱۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید دادگستری شهرستان پیرانشهر معرفی شد
تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری پیرانشهر با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جمعی از معاونین قضایی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی آذربایجان‌غربی در پیرانشهر برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری پیرانشهر با محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه از سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت‌ها و نسل‌کشی آشکار انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم مایه خیر و برکت است اظهار کرد: به همین دلیل مسئولان دستگاه قضایی و همه مدیران باید بدون هرگونه مانعی در دسترس مردم و مراجعین باشند چرا که عمده مراجعین به دادگستری افراد دردمندی هستند که این مرجع را ملجاء و پناه‌گاه خود دیده‌اند و برای تظلم‌خواهی به آن مراجعه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: رئیس جدید دادگستری پیرانشهر باید با جدیت و تلاش مضاعف در تحقق اهداف برنامه عملیاتی دادگستری استان بکوشد و همه همکاران قضایی و اداری نیز باید برای دستیابی به این اهداف که جز خدمت برای مردم نیست با مدیر جدید همراه و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیرانشهر یکی از شهرستان‌های ویژه و مهم استان است گفت: با نگاه ویژه‌ای که پیرانشهر می‌شود و روحیه اتحاد و برادری که بین مردم و مسئولان است این حوزه قضایی یکی از امن‌ترین شهرهاست و از این رو باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه آن تلاش کرد.

عتباتی ادامه داد: باور ما بر این است که هر چه قدر اشتغال و تولید توسعه و رونق یابد خروجی آن را در دادگستری شاهد خواهیم بود چرا که بیشتر بزه‌ها معیشت‌محور است.

وی همچنین از رئیس جدید دادگستری پیرانشهر خواست با تعامل با مسئولین و مردم و تلاش شبانه‌روزی تدابیری را برای تقویت اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کند و انجام تکالیف قانونی مدیران را مطالبه و از اقدامات قانونی آن‌ها حمایت کند و با حضور مستمر در واحد‌های تولیدی خارج از وقت اداری به مشکلات بخش تولید نگاه ویژه‌ای داشته و همواره در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی با رصد و بازدید از آن‌ها بکوشد.

نظارت‌های قضایی بر روند اجرای برنامه عملیاتی، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، ارتقاء کیفیت رسیدگی‌ها و اتقان‌آراء، گسترش و تبیین فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از دیگر تاکیداتی بود که عتباتی به رئیس جدید داگستری پیرانشهر داشت.

ماموستا هاشم آبادی امام جمعه پیرانشهر نیز در این مراسم با اشاره به نقش موثر دادگستری در ایجاد آرامش و امنیت در استان گفت: ریاست دادگستری وظیفه سنگینی است و برای موفقیت در این مسئولیت باید سیره و منش پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار را سرلوحه کار خود قرار داده و حدود الهی را اجرا کرد.

خضر کاک‌درویشی فرماندار پیرانشهر نیز در این آئین با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی رئیس کل داگستری و دادستان مرکز استان در حوزه‌های مختلف از احقاق حق گرفته تا حمایت از تولید و مبارزه با فساد از تلاش‌های رئیس سابق دادگستری پیرانشهر تجلیل و برای رئیس جدید این دادگستری آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های عبدالله آقایی رئیس سابق دادگستری پیرانشهر تقدیر و با اهدای حکمی علی‌اکبر سبحانی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *