مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور: سازمان انتقال خون مردم نهاد‌ترین بخش وزارت بهداشت است

15:17 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۷۳۷
مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور: سازمان انتقال خون مردم نهاد‌ترین بخش وزارت بهداشت است
جمالی در بازدید از مراکز اهدای خون کردستان، گفت: سازمان انتقال خون به عنوان مردم نهادترین بخش وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می‌داند که به بهترین شکل ممکن شرایط را برای حضور مستمر داوطلبان اهدای خون که مهمترین سرمایه‌های اجتماعی سازمان انتقال خون محسوب می‌شوند، فراهم سازد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی در رأس هیأتی با حضور در استان کردستان، به بازدید از مراکز اهدای خون این استان پرداخت و با مسئولین مربوط دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن بازدید از اداره کل انتقال خون استان و بخش‌های مختلف آن با کارکنان انتقال خون استان دیدار و گفتگو کرد.

جمالی در جلسه‌ای با حضور مدیر کل، مسئولین و کارکنان انتقال خون کردستان ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان خانواده بزرگ سازمان انتقال خون کشور، از وضعیت تجهیزات و فناوری‌های انتقال خون استان ابراز رضایت کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با بهبود مسائل معیشتی و حمایت‌های مادی و معنوی، قدردان زحمات و مجاهدت‌های شبانه روزی همکاران مراکز انتقال خون کشور باشیم.
در ادامه این بازدید مدیر عامل سازمان انتقال خون با حضور در پروژه در حال ساخت ساختمان شماره ۲ انتقال خون کردستان واقع در سنندج، در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفتگو با مسئولان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت پروژه گفت: مرکز اهدای خون، محلی برای مشارکت مردم در نجات جان بیماران است و سازمان انتقال خون به عنوان مردم نهادترین بخش وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می‌داند که به بهترین شکل ممکن شرایط را برای حضور مستمر داوطلبان اهدای خون که مهمترین سرمایه‌های اجتماعی سازمان انتقال خون محسوب می‌شوند فراهم سازد.

جمالی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف، گسترش مراکز اهدای خون و توسعه فضای فیزیکی شایسته اهداکنندگان و ارائه خدمات نوین انتقال خون امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه، عبداله رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور مدیر عامل و معاونین سازمان، نقش انتقال خون را در پیکره نظام سلامت کشور بسیار مهم و حیاتی دانست و از آمادگی کامل استانداری کردستان جهت حل مشکلات این دستگاه حیاتی خبر داد؛ بنابراین گزارش، جمالی به همراه فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان در روز دوم بازدید وارد شهر سقز شد و با حضور در مرکز اهدای خون این شهرستان ضمن دیدار با مسئولین فرمانداری سقز از پتانسیل خوب این مرکز برای رشد و توسعه خبر داد و افزود: موقعیت جغرافیای شهر سقز به شکلی است که ساخت و تجهیز واحد فرآورده در این منطقه بسیار ضرروی و استراتژیک است و چنین مرکزی می‌تواند دیگر شهر‌ها و استان‌های مجاور را تحت پوشش قرار دهد.

وی به خاطر تخصیص بودجه ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومانی جهت ساخت واحد سردخانه مرکز اهدای خون سقز که پیش نیاز واحد فرآورده می‌باشد از مسئولان فرمانداری این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مدیرعامل و معاون اجتماعی سازمان انتقال خون در دیدار با کارکنان انتقال خون این شهرستان برای پیگیری برخی از مطالبات ایشان، دستور پی گیری فوری دادند.
در روز سوم و پایانی حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در کردستان وی و هیأت همراه، علاوه بر حضور در مراکز اهدای خون شهرستان‌های بانه و بیجار، با مسئولین فرمانداری و شبکه بهداشت این دو شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

کمبود نیروی انسانی متخصص از مهمترین محور‌های این مذاکره بود و مدیرعامل سازمان انتقال خون با توجه به ظرفیت‌های استان خواهان حمایت دستگاه‌های مربوط در استان شد.

وی افزود: در صورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز، سازمان انتقال خون به سرعت تجهیزات فنی لازم برای توسعه این مراکز را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *