گفت‌وگو

حسینی: تیم‌های ملی راگبی مردان و بانوان به تورنمنت دوحه اعزام می‌شوند/ فعلا ۱۲ هیئت استانی فعال داریم

7:45 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۸۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
حسینی: تیم‌های ملی راگبی مردان و بانوان به تورنمنت دوحه اعزام می‌شوند/ فعلا ۱۲ هیئت استانی فعال داریم
سرپرست فدراسیون راگبی گفت: از زمان حضورم در انجمن راگبی توانستیم در سال ۱۴۰۰ تیم ملی را پس از ۵ سال تعطیلی تشکیل دهیم.

میرمهدی حسینی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت فدراسیون تازه تاسیس راگبی در چند ماه اخیر، اظهار داشت: از اوایل تیر ماه بود که انجمن راگبی با دستور وزیر سابق به عنوان یک فدراسیون کار خود را آغاز کرد. از آغاز فعالیت‌مان به صورت فدراسیون در ابتدا لیگ ساحلی راگبی به میزبانی کرمان را برگزار کردیم و سپس لیگ جوانان و بزرگسالان در شهر‌های قم و تهران در مرداد ماه برگزار شد. 

وی در ادامه فعالیت‌های اخیر این فدراسیون نوپا، خاطرنشان کرد: در کنار لیگ مردان، لیگ راگبی بانوان اواخر مرداد ماه به میزبانی خراسان رضوی را برگزار کردیم. از شهریور ماه هم در راستای ارتقای سطح آموزشی، کلاس‌ها و دوره‌های مختلف داوری و مربیگری را هم در برنامه‌های‌مان داشتیم. 

سرپرست فدراسیون راگبی افزود: در ادامه تیم ملی جوانان در مهر ماه به سنگاپور اعزام شد. هرکدام از تیم‌های ملی مردان و بانوان تاکنون ۳ مرحله اردو برگزار کرده‌اند و طبق برنامه تیم‌های ملی مردان و بانوان از اواخر هفته پیش رو برای حضور در تورنمنت دوحه اردوهای‌شان را از سر خواهند گرفت. در حال حاضر ۱۲ هیئت استانی در حوزه راگبی فعال هستند.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که یادآوری کنم از زمان حضورم در انجمن راگبی توانستیم در سال ۱۴۰۰ تیم ملی را پس از ۵ سال تعطیلی تشکیل دهیم. در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب عنوان چهارمی آسیا شدیم. در ۲ سال اخیر علاوه بر برگزاری ۱۸ دوره اردو‌های تیم ملی، ۶ دوره مسابقات قهرمانی کشور را هم پست سر گذاشته‌ایم.

حسینی در پایان گفت: در ادامه فعالیت‌های بین‌المللی با کشور‌های دیگر، علی یاقوتی وینگر تیم ملی راگبی طی رایزنی‌هایی که انجام دادیم به عنوان نخستین لژیونر تاریخ راگبی ایران راهی تیمی از شهر بارسلون که قهرمانی اسپانیا را کسب کرده بود، شد. همچنین حمید تقوی در راستای تفاهم‌نامه با فدراسیون راگبی عراق به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *