تاج: بی‌شک در فوتبال الکترونیک آسیا روی سکو می‌رویم/ ناظر بازی بدون هماهنگی با AFC دبدار سپاهان- الاتحاد را لغو کرده

17:16 - 28 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۱۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تاج: بی‌شک در فوتبال الکترونیک آسیا روی سکو می‌رویم/ ناظر بازی بدون هماهنگی با AFC دبدار سپاهان- الاتحاد را لغو کرده
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم در قطر با توجه به شرایطی که در مسابقات فوتبال الکترونیک دیدم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در مراسم اختامیه فوتبال الکترونیک عنوان کرد: مجموعه فدراسیون فوتبال بحث فوتبال مجازی را دنبال می‌کند و شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا این رشته در مسیر توسعه قرار گرفته است. در دوره گذشته بخاطر دارم که AFC و FIFA به دلیل وجود تحریم‌ها و اسپانسر برای فوتبال الکترونیک مطالبی را مطرح کرده بودند.

تاج گفت: خوشبختانه مشکلات مرتفع شده و امیدوارم هستم در قطر با توجه به شرایطی که امروز دیدم بهترین عملکرد را داشته باشیم و موفق شویم. بدون شک یکی از عنوان‌های اولی در این مسابقات را کسب می‌کنیم و امیدوارم در کنارش هم فوتبال ایران نتایج خوبی کسب کند.

مهدی تاج در حاشیه فوتبال الکترونیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر محترم ورزش و جوانان و سایر هالی فوتبال حضور داشتند و باید در قطر تیم ملی فوتبال الکترونیک مثل تیم ملی بزرگسالان شرکت کند امیدوارم این تیم ملی الکترونیک ما قهرمان آسیا شود، زیرا توانایی‌های بهترین‌های دنیا را هم در عرصه مجازی داریم‌های آسیا و جهان را داریم و باید تیم ملی الکترونیک را تشکیل می‌دادیم که سه نفر انتخاب شدند و باید به قطر بروند،  و ارزیابی من از این مجموعه مثبت است و عددی که من می‌گویم دوستان  گفتند ۳۸ میلیون نفر در کشور این بازی را در خانه انجام می‌دهند. این خیلی خوب است اگر واقعا این طور است فدراسیون فوتبال باید سرمایه گذاری جدی انجام بدهد و علاوه بر تیم ملی الکترونیک در قطر آقای وزیر نظرشان این است که تمامی باشگاه‌ای لیگ برتری هم ترغیب کنیم در لیگ برتر تیم بدهند و همانطور که تیم‌های ملی ما در جام ملت‌های آسیا حضور دارند در لیگ برتر هم حضور داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ظرفیت تشکیل لیگ برتر را داریم البته باید چشم اندازش را ببینیم و هزینه هایش مشخص شود و اینکه سود و زیانش برای باشگاه‌ها چطور است با توجه به وضع در آمدی باشگاه‌ها، الان دوستان می‌گویند سودده است و به جز پوشش هزینه‌ها تبلیغات گسترده‌ای دارد و از امروز این کار را استارت زدیم.

تاج در خصوص جلسه با وزیر ورزش گفت: ما متصل با آقای وزیر جلسه داریم به دلیل گستردگی فوتبال، لیگ برتر، فوتسال، فوتبال ساحلی، کافا و مسائلی که در حوزه فوتبال هست، AFC و حتی حاشیه‌ها باید ملاقات‌هایی باید داشته باشیم و گزارش‌هایی به او بدهیم و این اتفاقات رخ داده و این اتفاقات رخ خواهد داد و ایشان هم توصیه‌هایی در مورد فوتبال دارند و نظراتی دارند. این جلسات طبیعی است و امروز این جلسه زود تمام شد و ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت بیشتر طول نکشید.

مهدی تاج در خصوص وضعیت پرونده سپاهان و الاتحاد عربستان گفت: در این خصوص صحبت شده و ما و عربستان موضع خوبی داریم و پرونده به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا رفته است. آنچه که من می‌توانم به عنوان نظر شخصی می‌گویم، نه نظر نایب رئیسی AFC، زیرا اگر نظر بدهید باید پاسخگو باشید. برداشت من از مقررات و آئین نامه برگزاری مسابقات این است که در دو صورت بازی لغو می‌شود موارد پیش‌بینی نشده‌ای مثل سیل و زلزله و آتش‌سوزی که هیچ کدام در اصفهان انجام نشده و دیگری بالاترین مقام ترورییستی بیاید بگوید حمله تروریستی ممکن است رخ بدهد که هیچ کدام آن‌ها اتفاق نیفتاده است و اینکه ناظر به چه جمع بندی رسیده که بازی را برگزار نکرده، خودش جواب می‌دهد. در گزارش و در ایمیل زده بود که با مقامات AFC هماهنگ کرده بودم، اما دبیر کل AFC گفت این نظر خود ناظر مسابقه بوده و باید ببینم AFC چه تصمیمی می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *