گفت‌وگو|

آشتیانی: تیم ملی با قلعه‌نویی مالکانه بازی می‌کند/ ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد

0:45 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۰۸۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
آشتیانی: تیم ملی با قلعه‌نویی مالکانه بازی می‌کند/ ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد
کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند در بین ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد.

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل قطر اظهار داشت: در مدتی که امیر قلعه‌نویی سرمربی شده، تیم ملی مالکانه بازی می‌کند. تنها مشکل ایران در نیمه اول دیدار با قطر، عدم ساختن موقعیت گل بود. اما تیم ملی در نیمه دوم با بهره بردن از نوع بازی‌سازی سامان قدوس در کانال کناری، توانست موقعیت گل ایجاد کند و میلاد محمدی دو بار پاس‌های گل به علیرضا جهانبحش و سردار آزمون داد. همچنین تیم قطر در عمق دفاع خودش سردرگم بود و روی ضربات کرنر دو گل توسط محمدحسین کنعانی‌زادگان دریافت کرد. 

وی افزود: در مجموع ایران در دیدار مقابل قطر یک سروگردن بالاتر از حریف بود. مثل اینکه هنوز فلسفه کی‌روش روی تیم قطر جواب نداده و نتوانسته تفکرات تاکتیکی خودش را در این تیم پیاده کند. قطر مقابل ایران حتی در ضد حملات نیز مشکل داشت.

*ایران می‌تواند در جمع ۴ تیم برتر جام ملت‌ها قرار گیرد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا شرکت در تورنمنت چهارجانبه اردن برای تیم ملی فوتبال ایران مفید بود، عنوان کرد: در این رقابت‌ها اردن، عراق و قطر حضور داشتند که تیم ملی با اردن و قطر بازی کرد. ایران در اولین دیدار مقابل اردن با اینکه نیمه دوم زیاد خوب کار نکرد، اما ۳ بر یک پیروز شد و برخی از نقاط ضعف تیم برای سرمربی مشخص شد. اگر ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین از گروه خودشان به مرحله یک هشتم صعود کنند با هم بازی خواهند داشت، بر همین اساس دیدار با قطر در فینال این تورنمنت بازی بسیار مطلوبی برای تیم ملی بود. 

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود، گفت: تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها به احتمال زیاد به کره‌جنوبی خواهد خورد و اعتقاد دارم ایران می‌تواند این تیم را شکست بدهد و به جمع ۴ تیم برتر راه یابد. در دیدار نیمه‌نهایی و فینال احتمال دارد با تیم‌های ژاپن، استرالیا و عربستان بازی کنیم که هر بازی مشکلات خاص خودش را دارد.

*وقفه‌ها در برگزاری لیگ بازیکنان را از آمادگی بدنی دور می‌کند

آشتیانی در مورد تعطیلات طولانی مدت و برگزاری فشرده لیگ برتر خاطرنشان کرد: قطعاً برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات در آسیب‌دیدگی و مصدومیت بازیکنان تأثیرگذار است. وقفه‌ها در برگزاری هر هفته لیگ بازیکنان را از آمادگی بدنی دور می‌کند و فشردگی بازی‌ها نیز روی بدن بازیکنان فشار خواهد آورد و دچار مصدومیت خواهند شد. از حالا تازه داستان لیگ آغاز می‌شود و بعد از کلی تعطیلات، قرار است تیم‌ها هر ۴ روز یک بار بازی کنند. به خاطر فاصله کم هر بازی به طور حتم فشار روی بازیکنان بالا می‌رود و ریکاوری بعد از هر بازی مهم است. اینجا عیار مربیان بدنساز‌ تیم‌ها مشخص می‌شود تا بازیکنان را تا پایان نیم فصل برسانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *