نکونام: شرایط طوری نیست که بتوانیم در کیش میزبانی کنیم/ مدیون هواداران استقلال هستم

14:11 - 27 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۰۷۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نکونام: شرایط طوری نیست که بتوانیم در کیش میزبانی کنیم/ مدیون هواداران استقلال هستم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مثل تمام مسابقات با تمام تمرکز و تمام وجودمان مقابل تیم هوادار بازی می‌کنیم تا به موفقیت برسیم.

خبرگزاری میزان - جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال با هوادار در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: مثل تمام بازی‌ها با تمام تمرکز برای بازی باید آماده شویم. بازی سختی قطعاً خواهد بود و باید در زمین بهترین عملکرد را داشته باشیم و با تمرکز بالا آماده بازی فردا شویم تا به موفقیت برسیم. خیلی خوشحالیم که فردا (جمعه) هواداران‌مان هم در کنارمان هستند. من از روز اول گفتم که همیشه مدیون هواداران استقلال هستم و امیدوارم که فردا بتوانیم یک بازی خوب و باکیفیت و همراه با نتیجه برای هواداران به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که فردا هواداران را در ورزشگاه می‌بینم‌ و از روز اول گفتم مدیون‌شان هستم. هواداران استقلال چه زمانی که در این تیم بودم یا نبودم همیشه به من لطف داشتند. واقعاً تا آخر عمر مدیون این هواداران بزرگ و خوب هستم. همیشه در ذهن من هستند و امیدوارم فردا بتوانیم یک بازی خوب و باکیفیت همراه با کسب نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاوریم.

سرمربی استقلال درباره آخرین وضعیت ثبت قرارداد بلانکو و اینکه ظاهرا باید مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم کم شود تا او بتواند قراردادش را ثبت کند، گفت: بازیکن باکیفیتی است که نیاز داریم از او استفاده کنیم. به ویژه در شرایط فعلی که کمبود بازیکن هم داریم. اگر قرارداد امید حامدی‌فر ثبت شود، در کل ۱۸ بازیکن می‌شویم. ۲ نفر هم دروازه‌بان هستند و در کل ۱۶ بازیکن داریم. زمانی که اول فصل به استقلال آمدم و تاکید داشتیم بتوانیم تیم پرمهره و بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند به تیم کمک کنند داشته باشیم،  به این خاطر بود که پیش‌بینی می‌کردم امسال برای فوتبال ایران سخت است زیرا با توجه به برنامه تیم امید، لیگ قهرمانان، تیم ملی بزرگسالان و وقفه‌های موجود لیگ سخت می‌شود. هر تیمی بیشتر بازیکن داشته باشد، موفق‌تر است.

نکونام با اشاره به اینکه در مورد بلانکو صحبت‌هایی با علی خطیر داشتم، ادامه داد: هنوز نتوانستیم قراردادش را ثبت کنیم. در مورد کم کردن قرارداد هم خود بازیکن تصمیم‌گیرنده است‌. مدیریت باشگاه با آنها صحبت و برخی شرایط را برای‌شان تشریح کرده است. چیزهایی است که مدیریت و خود باشگاه باید تصمیم بگیرند. باید شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم از این بازیکن استفاده کنیم. امیدوارم شرایط به شکلی فراهم شود که به استقلال کمک شود.

وی اضافه کرد: اگر بنا بر کم کردن یک امتیاز طبق هزینه‌ها بود، مشکلی ندارم به ابتدای فصل بازگردیم تا تمام بازیکنان را بگیریم و یک امتیاز یا حتی ۳ امتیاز کم کنند. مشکلی نبود زیرا در طول فصل می‌شد این امتیازها را جبران کرد اما دیگر شد و متاسفانه تا نیم فصل مقداری دست ما خالی است. از روز اول گفتم و باز هم تکرار می‌کنم این بازیکنان بهترین هستند. اگر ۱۳ بازیکن هم باشیم، می‌رویم و بازی می‌کنیم، می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم. وظیفه خود را نسبت به هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند، انجام می‌دهیم و سعی داریم بهترین عملکرد را در هر بازی داشته باشیم.

نکونام درباره بیانیه پیشکسوتان استقلال درباره اشتباهات داوری تصریح کرد: من اول از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال تشکر می‌کنم. این نشان می‌دهد که شرایطی که استقلال دارد برای آن‌ها مهم است و این حرف‌ها برای دفاع استقلال است تا تیم‌مان شرایط خوبی داشته باشد. اگر دو امتیاز به ما بدهند یا دو امتیاز بگیرند فرق قهرمان در روز آخر مشخص می‌شود. الان من اگر صحبتی کنم فردا می‌گویند که توضیح دهید و ما هم سرمان شلوغ است و باید تمرکزمان روی تیم خودمان باشد. دوست ندارم صحبتی کنم تا مشکلی پیش بیاید و فردا بروم توضیح بدهم. خودتان می‌بینید که از بازی اول تا بازی آخر چه شرایطی برای ما به وجود آمد و تیم‌های دیگر چه شرایطی داشتند. اگر در یک بازی سه امتیاز به ما می‌دادند شرایط بهتری داشتیم و الان هم یک باخت با اشتباه داوری داریم. به هر حال برای ما هم فقط اتفاق می‌افتد و ضررش برای ماست و سودش برای رقبای ما. ببینید تیم‌هایی که امتیاز گرفتند اگر سه یا چهار امتیاز از آن‌ها کم کنند ببینید در جدول کجا قرار می‌گیرند. امیدواریم که حداقل دیگر این اتفاقات نیفتد و شرایط طوری باشد که هر تیمی که لیاقت دارد بازی را ببرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که اولین مربی ایرانی استقلال است که در حضور بانوان هوادار تیمش بازی خواهد کرد، گفت: من فقط از اینکه هواداران‌مان هستند خوشحالم. هر وقت مقابل هواداران استقلال بازی می‌کردم حس و حال دیگری داشتم با اینکه شاید مقابل آن‌ها بازی می‌کردم و حس و حال عجیبی داشتم. من خوشحالم که هواداران را چه در تمرین و چه در ورزشگاه می‌بینم و امیدوارم که با حضورشان انرژی مثبت به تیم بدهند و ما هم بتوانیم آن‌ها را خوشحال کنیم. ما شرایط سختی تا نیم‌فصل داریم و نیاز به حضور هواداران داریم تا قدرت‌مان را بیشتر کنیم و تیم را به موفقیت برسانیم.

نکونام درباره برگزاری بازی‌های استقلال در کیش تصریح کرد: با خطیر صحبت‌هایی انجام دادیم و اولین موضوع این است که من می‌خواهم حرف دلم را بزنم. واقعاً برای فوتبال ما بد نیست که در تهران یک ورزشگاه نداریم که استقلال در آن بازی کند؟! این خیلی بد است. اینکه برویم جای دیگری بازی کنیم راحت‌ترین کار است. برای فوتبال ما زشت نیست که استقلال برود در جایی غیر از تهران بازی کند؟ به نظر من فوتبال تا نیم‌فصل در تهران برای ما ادامه داشته باشد. خواسته ما هم از باشگاه همین بوده است و در نیم‌فصل تیم ملی در جام ملت‌ها بازی دارد و در آن مدت بتوانیم کاری انجام دهیم یا ورزشگاه دیگری آماده کنیم. اینکه استقلال از تهران بیرون برود برای فوتبال ما بد است.

وی افزود: من به خطیر هم گفتم که شرایط طوری نیست که بتوانیم در کیش میزبانی کنیم و تمام برنامه‌مان این است که در تهران دو سه ورزشگاه را مسئولان آماده کنند تا در آن‌ها به میدان برویم، ولی ما خواهش‌مان این است که در ورزشگاه آزادی تا نیم‌فصل بازی کنیم و در نیم‌فصل با توجه به تعطیلی و استراحتی که فوتبال ما دارد، رسیدگی کنیم. ما چند هفته بدون تماشاگر در تهران بازی کردیم و الان برویم در شهر دیگری بازی کنیم فوتبال ما آسیب می‌بیند. ما الان اگر هر شهر دیگری برویم میزبان نیستیم و در بازی بعد هم باید میهمان باشیم و این موضوع به ضرر ما خواهد شد. ما از خطیر و باشگاه خواهش کردیم که صحبت کنند تا بازی‌ها در تهران برگزار شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که از شرایط کمپ تمرینی حجازی رضایت دارد یا خیر، اظهار داشت: یکی از معضلات فوتبال ما زمین تمرین و استادیوم است و با توجه به تیم‌هایی که در تهران وجود دارد شرایط خوب نیست، اما زمین تمرین ما خدا را شکر خوب است. روز‌هایی در کمپ ناصر حجازی تمرین می‌کنیم و در روز‌های دیگر جای دیگر تا شرایط زمین را حفظ کنیم.

وی در مورد اینکه تعطیلی لیگ با توجه به اینکه در شروع فصل استقلال با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و تمریناتش را شروع کرد، به ضرر تیمش بود یا به نفع استقلال، خاطر نشان کرد: تیم‌ها اگر در شرایط مسابقه باشند کلاً بهتر خواهد بود. ما اول فصل یک جا‌هایی به نفع‌مان بود، ولی در ادامه به ضررمان شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که تیمش در بازی‌های گذشته همیشه مقابل هوادار برنده بوده است و بازی فردای دو تیم چقدر می‌تواند با گذشته متفاوت باشد، تأکید کرد: فوتبال این‌طور نیست که یک تیمی هفته قبل با یک تیم بازی کرده و برنده باشد، در این هفته هم پیروز شود. هر روزی که بازی دارید هر تیمی که خوب بازی کند می‌تواند نتیجه بگیرد و ما فردا هم تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم.

نکونام درباره اینکه چه صحبتی با هواداران استقلال دارد، تصریح کرد: دوست دارم به آن‌ها بگویم که چیزی که در کودکی داشتم و آن شرایط در ذهنم است و امیدوارم که با لباس و پرچم آبی در استادیوم ببینم و بازی را برای حریفان‌مان سخت کنند و با حضور آن‌ها نیرو و انرژی بیشتری برای عملکرد بهتر در زمین داشته باشیم.

وی در مورد جلسه‌ای که با حضور او، خطیر و علیرضا دبیر برگزار شد و به نوعی آشتی‌کنان بود، از آن به بعد تعامل کادر فنی با مدیریت باشگاه بهتر شده است یا خیر، گفت: اول از همه از پیشکسوتان عزیز، آقایان روشن، جباری، بیانی، عالمی و بابازاده تشکر کنم و به ما لطف داشتند. علیرضا دبیر به هر حال احساس مسئولیت کرد و جلسه‌ای برگزار شد. همه دوستان فکرشان این بود که شرایط برای استقلال بهتر شود و در صحبت‌هایی که در گذشته مطرح می‌شد، تمام نگرانی و فکر ما این بود که شرایط را بهتر کنیم. ما دوست داریم که شرایط استقلال بهتر شود تا هواداران خوشحال شوند. ما الان شرایط خوبی داریم و با صحبت‌هایی که داشتیم شرایط به سمتی می‌رود که با همین توان و دارایی‌مان ادامه دهیم و در نیم‌فصل شرایط را بهتر کنیم و مدیریت باشگاه هم تمام تلاش خود را می‌کند که در نیم‌فصل بازیکن بگیریم تا شرایط بهتری را رقم بزنیم و امیدوارم این اتفاق برای ما بیفتد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *