بسته تحریمی جدید کانادا علیه ایران

13:53 - 27 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۰۷۶
بسته تحریمی جدید کانادا علیه ایران
کانادا همزمان با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرد که تحریم‌های خود علیه این کشور را حفظ می‌کند.

خبرگزاری میزان – کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

به گزارش «گلوبال افرز»، «ملانی جولی»، وزیر خارجه کانادا ادعا کرد که این کشور با هدف اعمال فشار بر فعالیت موشکی، پهپادی و هسته‌ای ایران، در هماهنگی با اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا با وجود منقضی شدن تحریم‌ها علیه ایران براساس قطعنامه ۲۲۳۱، همچنان تحریم‌های خود را حفظ می‌کند.

در عین حال، براساس گزارش مذکور، بسته جدید تحریم کانادا علیه ایران ۱۸ فرد و ۵۶ شرکت را به دلیل آنچه تسهیل، پشتیبانی و تامین مالی فعالیت هسته‌ای ایران خوانده شد، هدف قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه این بسته مقام‌های ارشد فعلی و سابق سپاه پاسداران و نهاد‌های وابسته به آن را نیز هدف قرار می‌دهد.

به گزارش «گلوبال افرز»، اعمال ممنوعیت معاملاتی برای افراد فهرست‌شده ادامه دارد و هرگونه دارایی احتمالی آن‌ها در کانادا مسدود می‌شود؛ ضمن اینکه احتمال پذیرش افراد فهرست‌شده براساس قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان کانادا از بین می‌رود.

در ادامه این گزارش ادعا شده که بیانیه کانادا نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر این کشور برای تحمیل هزینه‌ها به ایران برای فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک است و کانادا با شرکای خود برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خوانده شد، ادامه می‌دهد.

کانادا تاکنون ۱۹۴ فرد و ۲۴۸ نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *