سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده در دادگستری استان تهران راه‌اندازی می‌شود

15:26 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۷۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده در دادگستری استان تهران راه‌اندازی می‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از فعال سازی سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده قوه قضاییه در ۸ شهرستان استان تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان_ ابوالفضل نیکوکار در نشستی که در مجتمع قضایی خانواده یک با حضور سرپرست مجتمع و قضات خانواده برگزار شد گفت: سامانه "مسیر" در شهرستان‌های ری، شهریار، دماوند، ملارد، رباط کریم، پاکدشت، ورامین و قرچک با پیگیری‌های این معاونت در مهرماه سال‌جاری فعال‌سازی خواهد شد.

وی افزود: تعداد مراکز ملاقات فرزندان طلاق با همکاری شهرداری تهران افزایش یافت.  

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بر آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات قضایی جهت جلوگیری از تشکیل پرونده‌های ناقص و ارسال آن‌ها به مراجع قضایی تاکید کرد.

نیکوکار در پایان این جلسه بر هم‌افزایی مراکز خدمات مشاوره خانواده، اداره بهزیستی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بیمه‌ها، ثبت احوال و سایر ادارات ذیربط با حوزه خانواده تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست پیرامون نحوه ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خدمات خانواده، طرح تقدیم دادخواست از سوی اتباع ایرانی دارای همسر خارجی، تنفیذ و اجرای دادنامه‌های خارجی، افزایش آگاهی مردم در حوزه خانواده، تفهیم پیش‌نویس اسناد رسمی از سوی دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و مراکز ملاقات فرزندان طلاق بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *