آزادی بیان به سبک غرب؛ کاریکاتوریست گاردین اخراج و شماری از خبرنگاران بی‌بی‌سی تعلیق شدند

13:10 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آزادی بیان به سبک غرب؛ کاریکاتوریست گاردین اخراج و شماری از خبرنگاران بی‌بی‌سی تعلیق شدند
رسانه‎های انگلیسی گاردین و بی‌بی‌سی به‌تازگی برخی از کارکنان خود را به‌دلیل اتخاذ رویکرد حمایت از فلسطین اخراج و یا تعلیق کردند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های انگلیسی «گاردین» و «بی‌بی‌سی» شماری از کارکنان خود را به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی اخراج و یا تعلیق کردند.

«استیو بل»، کاریکاتوریست ۷۲ ساله انگلیسی که چهار دهه گذشته در «گاردین» مشغول به کار بود، پس از کشیدن کاریکاتور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شد.

در کاریکاتوری که «بل» از نخست وزیر رژیم صهیونیستی کشیده است، «نتانیاهو» دستکش مشت‎زنی به دست دارد و با چاقوی جراحی درحال بریدن نقشه غزه روی شکم خود است.

عنوان این کاریکاتور، «ساکنان غزه اکنون بیرون بروید» است.

سخنگوی «گاردین»، اعلام کرده که این رسانه قرارداد «بل» را پس از به تصویر کشیدن کاریکاتور «نتانیاهو» تمدید نخواهد کرد.

 

کاریکاتوریست گاردین به دلیل کشیدن کاریکاتور نتانیاهو اخراج شد

 

«بل» در واکنش به اقدام «گاردین»، اظهار کرد: نگرانی «گاردین» را درک نمی‌کنم؛ این کاریکاتور را از کاریکاتور قدیمی «لیندون جانسون»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در طول جنگ ویتنام الهام گرفتم.

وی همچنین اتهام یهودستیزی را رد کرد و گفت: اکنون تقریبا غیرممکن است که بتوان این موضوع (اسرائیل) را برای «گاردین» بدون متهم شدن به یهودستیزی ترسیم کرد.

همچنین «بی‌بی‌سی» نیز فعالیت ۶ خبرنگار خود را به‌خاطر انتشار و پسندیدن پست‌هایی در حمایت از فلسطین تعلیق کرد.

این شبکه ادعا کرده که تحقیقات خود را درباره زیرپاگذاشتن قوانین سختگیرانه بی‌طرفی از طریق انتشار یا پسندیدن پست‌هایی در حمایت از فلسطین انجام می‌دهد.

پست‌های مورد بحث خبرنگاران فعال در حوزه منطقه حذف شده‌اند.

بر اساس تحقیقات کمیته دقت در گزارش و تحلیل خاورمیانه (CAMERA)، برای پوشش رسانه‌ای متعادل از تحولات منطقه، فعالیت می‌کند، تعلیق این خبرنگاران در چارچوب رویکرد این رسانه در قبال تحولات غزه است.

از زمان آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شماری از مقام‌های کشور‌های غربی سرکوب آزادی‌ با ادعای تلاش برای کاهش تنش جمعی را در دستور کار قرار داده‌اند.

از جمله آنها می‌توان به ممنوعیت تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه، ممنوعیت پوشیدن چفیه فلسطینی در آلمان و بحث بر سر جرم‌انگاری اهتزاز پرچم فلسطین در انگلیس اشاره کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *