درویش: مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟/ گرفتارتر از ما استقلال است/ پولِ ناهار نداریم

10:38 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
درویش: مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟/ گرفتارتر از ما استقلال است/ پولِ ناهار نداریم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: خیلی از تیم‌های مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضای حاشیه را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را پوشش بدهند.

خبرگزاری میزان - رضا درویش درباره جلسه امروز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: جلسه امروز پیرامون نامه‌ای که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه روز گذشته‌اش بود. البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود، اما تمام اعضای هیئت مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد مخالفت خودشان را اعلام کردند و همچنان مستحکم کارش را ادامه می‌دهد.

وی افزود: یکی از دلایل گل‌محمدی که درخواست به حق بازیکنان تیم هم است، دیرکرد آپشن‌ها است. جدا از آپشن‌های قهرمانی بیشتر بازیکنان آپشن‌های دیگری هم داشتند که محقق نشده بود. قرار شد هیات مدیره هرچه‌سریع‌تر منابع مالی را مشخص کند. ما از همان روز پنجشنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم جلسه فوق العاده بگذارند که با موافقت آن‌ها بنا شد امشب جلسه‌ای داشته باشیم تا با بهره‌مندی از منابع خود، گوشه‌ای از آپشن‌ها را بدهیم تا این بچه‌ها و گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند.

*تیم‌های مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند حاشیه را از تیم‌های خود دور کنند

مدیرعامل پرسپولیس درباره ناراحتی گل‌محمدی از وی و اینکه اعلام کرده به اخطارهایش ترتیب اثر داده نشده است، گفت: او چندین بار با من صحبت کرد. ترتیب اثر یعنی ما باید به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کردیم تا بتوانیم پول را تامین کنیم. مهم‌ترین منبع درآمدی باشگاه پیراهن است. کارگروه اقتصادی بسیار خوبی داریم که دنبال این است راه‌هایی را جست و جو کنیم تا بتوانیم از آن بستر‌ها برای تامین مالی بهره ببریم.

درویش درواکنش به این موضوع که گل‌محمدی اعلام کرده به دلیل قرارداد نداشتن با پرسپولیس در جلسه هیات مدیره شرکت نمی‌کند و مطرح بودن بحث تمدید قرارداد این مربی، تصریح کرد: همه این‌ها شایعه است و می‌خواهند دشمنی کنند. خیلی از تیم‌های مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضای حاشیه را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را پوشش بدهند. به نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟ ضمن اینکه یک تیم در ایران نشان بدهید که مربی‌اش یا خودش در هفته چهارم دنبال تمدید کردن قرارداد سال آینده باشند.

*همه تیم‌ها دنبال مربی بزرگی مثل گل‌محمدی هستند

درویش افزود: همه این‌ها دنبال آلوده کردن فضا هستند. بار‌ها گفتم وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد، برنمی‌تابند این تیم آرامش داشته باشند. دنبال درست کردن یک فضای ناسالم هستند تا حاشیه‌دار باشد. البته این کار ۲ حسن دارد؛ برخی از این رقیبان وقتی برای ما حاشیه درست شود، از حاشیه خودشان خبری بیرون نمی‌آید؛ از این جهت دنبال بحث تمدید هستند. همه تیم‌ها دنبال مربی بزرگی مثل گل‌محمدی هستند. ضمن اینکه ۱۶ تیم لیگ برتری داریم و نمی‌دانم چند تیم لیگ یکی داریم، اما کدامیک از این تیم‌ها دنبال بحث تمدید هستند؟ این نشان می‌دهد عده زیادی دنبال حاشیه درست کردن هستند و می‌گردند تا ببینند می‌توانند مجالی پیدا کنند که حرفی زده شود.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه گل‌محمدی مدعی است افراد اقتصادی عضو هیات مدیره این باشگاه کارایی ندارند و نمی‌توانند از برند پرسپولیس استفاده کنند، گفت: برای اینکه یک بستر اقتصادی برای درآمدزایی ایجاد شود، اینگونه نیست که فکر کنید. یک درختی هم برای میوه دادن مستلزم این است که ۳-۲ سال پس از کاشت از آن بهره ببرید. اینگونه نیست که همین الان رنگ سفید را قرمز کنید. برای درآمد‌های پایدار باید دنبال راه‌های مختلف برویم. این موضوع را هم باید بیشتر مسئولان ذی ربط فکر کنند که چگونه کار کنیم.

*از لحاظ اقتصادی وضعیت بغرنجی داریم

درویش تصریح کرد: تفاوت ما با تیم‎‌های دیگر این است وقتی یک تیم هوادار ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیونی دارد و نشاط اجتماعی برای جامعه فراهم می‌کند، مسئولان باید درآمد‌های پایداری برای آن تیم در نظر بگیرند. گرفتارتر از ما استقلال است؛ همانگونه که مدیرانش بار‌ها نقل کرده‌اند. همه می‌دانند این درآمد به شکلی نیست که از فضای در اختیارمان بهره ببریم. باید حتما درآمد‌های پایداری تعریف شود. ضمن اینکه کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است، اما عملیاتی شدن این طرح‌ها، ۶ ماه یا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌هایی از آن‌ها سود ببریم.

وی درمورد بحث قطع شدن غذای بازیکنان پرسپولیس پس از باخت یا مساوی این تیم در فصل گذشته و غذا ندادن به آن‌ها از ۲ روز قبل، گفت: اینگونه نگفته‌اند. وقتی می‌گویم از لحاظ اقتصادی وضعیت بغرنجی داریم یکی از دلایلش همین است که پول ناهار برای تیم نداریم. پس در این حالت چگونه می‌گویند آپشن‌ها را نمی‌دهیم و بگویند اگر تا فردا ندهید، مشکل ایجاد می‌شود. من هم همین را می‌گویم. این مغایر صحبت ما نیست، بلکه در جهت صحبت ماست.

*نزدیک به ۱۰۰ میلیارد بدهی‌هایی را دادیم که اصلاً ربطی به ما نداشت

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: وضعیت اقتصادی در باشگاه خراب است، زیرا وارث بدهی‌های گذشته بودیم. شاید نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌هایی را دادیم که اصلاً ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی گذشته هم نیامده بود که مثلا از ۱۰ سال قبل بدهکار هستند. فی‌البداهه این بدهی‌ها رسید و برایش از طلبی که ۸-۷ سال قبل داشتند، حکم گرفته بودند و حساب ما را خالی کردند. اگر این پول‌ها را در چند ماه گذشته از حساب ما برنمی‌داشتند شاید اصلاً مشکل نداشتیم.

درویش با اشاره به مطالبات بازیکنان و اعضای کادرفنی گفت: کل بدهی ما به تیم برای آپشن‌ها شاید ۷۰-۶۰ میلیارد باشد. به همین جهت فضایی را مهیا می‌کنیم و سازمان خصوصی‌سازی نیز هم جلسه اورژانسی گذاشته تا بتوانیم قسمتی از آپشن‌ها را بدهیم و تیم پس از بازی با پیکان برای لیگ قهرمانان آماده و قبراق باشد.

*گل‌محمدی مالِ پرسپولیس است

وی در واکنش به اینکه گل‌محمدی از بی‌توجهی باشگاه به اخطار او بی‌توجه بوده است گفت: بعد از ارسال نوتیس اول او به دفترم آمد. منظور او این است که چرا عملیاتی نشده است. شب قبل از بازی با گل‌گهر با هم حرف زدیم. او به من گفت من فردا هم نامه می‌دهم. به او گفتم نامه هم بدهی، به این معنی است که ما باید طلبمان را بدهیم. وقتی پول باشد پرداخت می‌کنیم. وقتی این پول‌ها نبوده که آپشن قرارداد‌ها را بدهیم، ما چه کار می‌کردیم؟ باید صبر می‌کردیم و مجالی می‌دانند تا این بدهکاری‌های مربوط به گذشته را پرداخت کنیم.

درویش درباره اینکه آیا قرار بود گل‌محمدی یا نماینده او در جلسه باشند عنوان کرد: نه قرار نبود حضور داشته باشد. تیم صبح تمرین داشت. او گفت پیرامون این درخواست‌ها اگر به نتایجی رسیدید به ما اعلام کنید.
گل‌محمدی مال پرسپولیس است.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر گل‌محمدی اصرار به جدایی داشته باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: دست خودش نیست که! گل‌محمدی مال پرسپولیس است و اینجا می‌ماند.

*گل‌محمدی ناراحت است که نتوانسته مشکلات بازیکنان را حل کند

درویش در پاسخ به گفته گل‌محمدی مبنی بر اینکه اگر پول نداشتند چرا قرارداد بستند گفت: ما فکر می‌کردیم مانند تیم رقیبمان می‌توانیم از سپرده‌هایمان برداریم. قول داده بودیم پول بدهیم. یک پولی هم در حسابمان داشتیم که ناخودآگاه درباره بدهکاری‌های هفت، هشت سال قبل حکم گرفتند و این پول را برداشتند.

وی درباره ناراحتی گل‌محمدی گفت: قرار بود این پول اول فصل پرداخت شود. یک سری از بازیکنان به او مراجعه می‌کنند و او هم نتوانسته مشکل بازیکنان را حل کند و بیشتر از این ناراحت است که نتوانسته مشکلات بازیکنان را حل کند. دنبال این هستیم تا بستری آماده شود و منابع مالی را تامین کنیم.

درویش در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی گفته یا باید آپشن بدهند یا پاداش، گفت: می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و بگویم با پیشنهادی که به هیات مدیره دادیم، اعضای هیات مدیره موافقت کردند که جرایم مطالبات گذشته تقبل شود. درباره سوال شما باید بگویم که یک نامه بود که وقتی آپشن وجود دارد، نباید بابت برد پاداشی بدهیم. بازیکنان روی آن مشکلی ندارند.

*نهاد امنیتی چه‌کار به گل‌محمدی دارد؟

درویش درباره اینکه گل‌محمدی گفته قرارداد ایرانسل با پرسپولیس به اندازه قرارداد سه سال قبل اسپانسر این باشگاه است، گفت: گل‌محمدی در جریان نیست و این‌ها حرف‌های فضای مجازی است. اولا سه سال قبل شرکت اسپانسر برای کل فضا‌های تبلیغاتی پول داده بود. لباس، دور زمین و بلیت فروشی را گرفته بود. درآمد ما الان نسبت به سه سال قبل خیلی بیشتر است و رقم را نمی‌گویم. ضمن اینکه که شرکتی که اسپانسر ما شده بود، با ۷۰ میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد. سال بعد مدیری گفت ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آوردم. ما که آمدیم، اگر اشتباه نکنم، ۱۵ میلیارد تومان گرفتیم. گفتن اینکه از این فضا استفاده می‌کنم تا عملیاتی کردن آن، فاصله دارد. الان هم جامعه مشکلات مالی دارد و امیدوارم با رونق گرفتن بازار اقتصادی، بازار اسپانسری هم بهتر می‌شود.

وی درباره اینکه گفتند پرسپولیس با دو، سه مربی خارجی و آلمانی هم مذاکره کرده است گفت: کسانی که دشمنی دارند، آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند. از این جهت یک ترفند رسانه‌ای است که بعضی از رقبا برای اینکه صدایشان شنیده نشود، برای تیم‌های دیگر شایعه درست می‌کنند.

او در واکنش به اینکه آیا از سوی نهادی فشاری برای کنار گذاشتن گل‌محمدی است؟ اظهار کرد: آیا نهادی می‌تواند این کار را کند؟ نهاد امنیتی در کار امنیتی دخالت می‌کند. بعید می‌دانم نهاد امنیتی در کارشناسی فوتبال دخالت کند.

*کریم باقری تمایلی به ادامه کار نداشت

درویش در واکنش به اینکه می‌گویند ممکن است گل‌محمدی مانند کریم باقری کنار گذاشته شود؟ اظهار کرد: باقری خودش تمایلی به ادامه کار نداشت و کما اینکه الان هم جایی نیست و خودش تمایلی به ادامه کار نداشت. اگر اینجا مشکلی بود جای دیگری می‌رفتند. باقری در کار اقتصادی است؛ این حرف‌ها به درد فضای مجازی و فالوور می‌خورد.

درویش خاطرنشان کرد: بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودشان متصور بودند، هزینه‌هایی را تراشیده‌اند. حالا تعهدات زیادی برای آن‌ها به وجود آمده و نتوانستند انجام بدهند. همین آقای گل محمدی چند روز پیش به من می‌گفت اصلا یک کاری کنیم، پولی که می‌خواهم را در حسابی بگذاریم، چند نفر از اطرافیان ما که نتوانستیم به آن‌ها پول بدهیم را شما با آن‌ها تسویه حساب کنید. متاسفانه مشکلات اقتصادی جامعه فراگیر است و کسی که درآمدش کم است به اندازه همان درآمد مشکلات دارد. کسی هم که درآمدش بهتر است، عملیاتی نشدن قراردادش مشکلات دیگری را به دنبال دارد.

*هیچ پولی در حساب پرسپولیس نیست

دروش درمورد اینکه آپشن‌‎هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کند میلیاردی هستند، گفت: هر قدری که درآمد دارند چند درصد هم آپشن دارند. اگر قرارداد بازیکنان محقق شود، بله، اوضاع‌شان خوب است، ولی هنوز که محقق نشده است.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در حساب باشگاه چقدر پول وجود دارد؟ گفت: هیچی! عرض کردم که قراری با سازمان خصوصی سازی خواستیم که یک مقدار از آن‌ها منبع بگیریم و با دو، سه اسپانسر جدید هم صحبت کردیم که بتوانیم این موانع را پشت سر بگذاریم. یک قرارداد هم با شرکت ایرانسل داریم که جای تشکر دارد و قرارداد آن‌ها زمانی است که به یک هفته مشخص برسیم، پول را پرداخت می‌کنند. امیدواریم که کمیته مصارف هم یک نتایج خوبی از جلساتش بیرون بیاید، ضمن اینکه بانک شهر هم به ما لطف داشته است.

*گل‌محمدی که کار اقتصادی نکرده بنده خدا

درویش درباره اینکه گل‌محمدی گفته بود پرسپولیس باید از برندش استفاده کند، گفت: حرف تا عملیات خیلی فاصله دارد. خیلی‌ها در ذهن خود می‌گفتند، ما یک کمیته اقتصادی داریم که همگی از نخبگان ایران هستند. روزی که آمدیم طرح‌های خیلی خوبی در ذهن داشتیم و وقتی وارد کار شدیم دیدیم نمی‌توانیم. دور زمین که تبلیغاتش را به ما نمی‌دهند. از پخش رادیو و تلویزیون هم که چیزی عاید ما نمی‌شود. بلیت‌فروشی هم که نداریم. می‌ماند یک پرسپولیس و پیراهن. فضای دیگری نداریم، یک فضای اجتماعی می‌ماند.

وی ادامه داد: آقای گل محمدی که کار اقتصادی نکرده بنده خدا. بله می‌شود از برند بهتر استفاده کرد، ولی هنوز جایی در ایران این اتفاق نیفتاده است. فکر نمی‌کنم در ایران باشگاهی مانند ما از پیراهنش استفاده کرده باشد. شرکت‌ها را کنار بگذارید، ولی هیچ باشگاه دیگری پیدا نمی‌کنید که مثلا از یک پیراهن ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. اگر فضا‌های دیگری را در اختیار داشته باشیم، یقینا درآمدزایی بیشتری خواهیم داشت. الان یکسری کار‌هایی انجام می‌دهیم که درآمد‌هایی داشته باشیم.

*برای تیمی که اینطور به جامعه نشاط می‌دهد چه هزینه‌ای می‌شود؟

 مدیرعامل پرسپولیس گفت: امیدوارم مسئولان فکر درآمد پایداری برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس داشته باشند. این دو باشگاه وابسته به جای دیگری نیستند و یک ریال هزینه دولتی هم در آن‌ها انجام نمی‌شود. در حال حاضر تیم‌های دیگر خصوصی هستند، اما از ۱۰۰ درصد بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند، اما پرسپولیس که ۱۰۰ درصد دولتی بود، یک درصد بودجه دولتی برای آن ممنوع است.

درویش در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان در قبال پرسپولیس و استقلال که روی هم شاید ۴۰ یا ۵۰ میلیون نفر هوادار دارند، یک نقش مسئولیت اجتماعی دارند. وقتی پرسپولیس قهرمان می‌شود، ۳۰ میلیون نفر شاد می‌شوند و نشاط اجتماعی در جامعه تزریق می‌کند، بابت این نشاط چه چیزی گیر ما می‌آید؟ برای تیمی که اینطور به جامعه نشاط می‌دهد چه هزینه‌ای می‌شود؟

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *