به صفر رسیدن درآمد اپراتورها در جهان از پیامک / رگولاتوری مشارکتی با دیگر حوزه ها در دستور کار است
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارایه میکنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند بطوری که در سرویس هایی، چون پیامکها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمانها متحول شوند و خود را آماده پذیرش آن کنند، گفت: باید استراتژی حوزه کسب و کار و رویکرد در الگوها و سرمایه گذاریها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در بعضی از کشورهای جهان آغاز شده است.
وی استفاده از تحول دیجیتال در جهان را موجب افزایش درآمد دانست وافزود: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش ۹ درصدی درآمد، ۱۲ درصدی حجم بازار و ۲۶ درصدی سودآوری شرکتها همراه بودند.
فلاح جوشقانی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس به روز نشده ارایه میکنند، اظهار کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارایه میکنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند بطوریکه در سرویس هایی، چون پیامکها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی شوند و برای تحول جدید آماده باشند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تحول دیجیتال بیان کرد: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارایه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمانها و کاهش هزینه به خصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده میشود را در بر دارد.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان میدهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد ارزش افزوده در صنعت ۱۰ هزار میلیارد دلار بود، افزود: پیش بینی میشود که تنهادر بخش محتوا و سرگرمی این رقم به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به ۱۵۰۰ میلیارد دلار، در لجستیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل ۲۶۰۰ میلیارد دلار، در الکترونیک ۳۱۰۰ میلیارد دلار رسید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرمهایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی شدن حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد میشود.
وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد.
فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب و کار و بازار پیش بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب میشود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.
فلاح جوشقانی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس به روز نشده ارایه میکنند، اظهار کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارایه میکنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند بطوریکه در سرویس هایی، چون پیامکها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی شوند و برای تحول جدید آماده باشند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تحول دیجیتال بیان کرد: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارایه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمانها و کاهش هزینه به خصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده میشود را در بر دارد.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان میدهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد ارزش افزوده در صنعت ۱۰ هزار میلیارد دلار بود، افزود: پیش بینی میشود که تنهادر بخش محتوا و سرگرمی این رقم به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به ۱۵۰۰ میلیارد دلار، در لجستیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل ۲۶۰۰ میلیارد دلار، در الکترونیک ۳۱۰۰ میلیارد دلار رسید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرمهایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی شدن حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد میشود.
وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد.
فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب و کار و بازار پیش بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب میشود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *