جیم جردن نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شد

10:25 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۰۸۰
جیم جردن نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شد
جیم جردن به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

خبرگزاری میزان - «جیم جردن» پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، نامزد این حزب برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شد؛ اما به نظر می‌رسد این جمهوری‌خواه تندرو از حمایت‌های کافی برای تصاحب این سمت برخوردار نیست.

«جردن» برای تصاحب سمت ریاست مجلس نمایندگان نیاز به ۲۱۷ رای دارد که به گفته کارشناسان، احتمال بالایی وجود دارد که او با مشکلاتی در این زمینه مواجه شود.

جمهوری‌خواهان پس از انتخاب «جردن»، عنوان کردند که به تعطیلات خواهند رفت. این بدان معناست که مجلس نمایندگان آمریکا دست‌کم تا روز دوشنبه بدون رئیس باقی خواهد ماند.

درگیری‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان، مجلس نمایندگان آمریکا را برای نزدیک به ۲ هفته فلج کرده است؛ قانونگذاران طی این مدت بر سر انتخاب جانشین «کوین مک‌کارتی» ناموفق بودند.

در رای‌گیری اولیه، «جردن» در مقابل «آستین اسکات»، قانونگذار ایالت جورجیا پیروز شد. در دور اول رای‌گیری جردن ۱۲۴ رای و «اسکات» تنها ۸۱ رای را برای نامزدی ریاست جمهوری‌خواهان کسب کردند.

در دور بعد، «جردن» ۱۵۲ رای و «اسکات» ۵۵ رای کسب کردند. این بدان معناست که از هر چهار جمهوری‌خواه دست‌کم یک نفر به ضرر جردن رای داده بود.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۲۲۱ کرسی و دموکرات‌ها ۲۱۲ کرسی را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند.

«جیم جردن» روز چهارشنبه با اختلاف اندک نامزدی را به «استیو اسکالیز»، جمهوری‌خواه شماره ۲ مجلس نمایندگان واگذار کرده بود. در ادامه، وقتی «اسکالیز» دریافت که نمی‌تواند حمایت مورد نیاز برای انتخاب به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان را به دست آورد، از این رقابت کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *