گفت‌وگو|

امکان انتقال آسان مطالبات مردمی به قضات در سند تحول قضایی ایجاد شود

7:40 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۰۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
امکان انتقال آسان مطالبات مردمی به قضات در سند تحول قضایی ایجاد شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از بروزرسانی سند تحول قضایی گفت: لازم است در این بروزرسانی مراجعه‌کنندگان به قوه قضاییه بتوانند مشکلات و مطالبات خود را به راحتی با قضات در میان بگذراند.

محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی بیان کرد: ساماندهی و بروزرسانی این سند از مواردی محسوب می‌شود که همیشه مورد استقبال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به اینکه اطاله دادرسی برای مراجعه کنندگان به قوه قضاییه باعث ایجاد مشکلاتی است بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های لازم برای رفع این مورد در بروزرسانی سند تحول قضایی تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که علاوه بر قوه قضاییه سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز باید به وظایف خود به درستی عمل کنند ادامه داد: اگر این روند به درستی انجام شود شاهد کاهش آمار شکایت مردمی و ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی خواهیم بود و تراکم کار به سمت قوه قضاییه سوق داده نمی‌شود.

مبلغی افزود: قوه قضاییه در آخرین مرحله به تخلفات رسیدگی می‎کند و سیستم باید طوری مدیریت شود که اصولا تخلفی صورت نگیرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس درباره ضرورت توجه به ارتباط مردم با کارکنان دستگاه قضا به ویژه قضات اظهار کرد: لازم است در بروزرسانی سند تحول قضایی مردم و مراجعه کنندگان به قوه قضاییه بتوانند مشکلات و مطالبات خود را به راحتی با قضات در میان بگذراند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *