رئیس کل دادگستری لرستان از زندان درود بازدید کرد

12:20 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان از زندان درود بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان لرستان بهمراه جمعی از معاونین، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان درود از زندان این شهر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با تمام زندانیان و استماع صحبت‌های آنان در راستای حل مشکلات آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سعید شهواری ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه زندان درود و مدیر کل سازمان زندان‌های استان عنوان کرد: همکاری و تعامل بین دادگستری و زندان می‌تواند بسیاری از مشکلات زندانیان را حل کند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت دادرسی الکترونیک بیان کرد: انتقال زندانیان جهت امورات دادرسی هزینه‌های مختلفی در پی دارد که استفاده از دادرسی الکترونیک تبعات و هزینه‌های آن را کاهش می‌دهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه نهاد‌ها و ارفاقات قانونی در سیاست‌های کیفری پیش‌بینی شده‌اند بایستی عملیاتی و اجرایی شوند تصریح کرد: مسئولین قضایی و زندان باید به دقت وضعیت زندانیان را بررسی کنند تا افرادی که استحقاق دارند از این ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: امروزه تحمل حبس در زندان با هدف بازپروری، اصلاح‌پذیری، باز‌اجتماعی و بازسازگاری با اجتماع انجام می‌شود که نهاد‌های ارفاقی در همین راستا باید به کار گرفته شوند.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین شهواری بر حضور مستمر و حداکثری قضات در زندان تاکید و عنوان کرد: حضور مسئولان قضایی و قضات در زندان فهم و درک بهتری از زندان را منتقل می‌کند و در تصمیم‌گیری درست موثر است.

وی با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه بر این است که زندان‌ها به خارج از شهر منتقل شوند گفت: در بازدید امروز بحث انتقال زندانیان زندان الیگودرز به درود مد نظر است و با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها و مسائل و در نهایت با تصمیم‌گیری در شورای قضایی استان این انتقال به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

گفتنی است در این بازدید زمینه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان فراهم و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

همچنین با دستور رئیس کل دادگستری استان به زندانیان واجد شرایط مرخصی ده روزه اعطا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *