بازی‌های آسیایی هانگژو| سریع‌ترین مرد عمودی ایران طلایی شد + عکس و فیلم

16:40 - 11 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۴۲۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های آسیایی هانگژو| سریع‌ترین مرد عمودی ایران طلایی شد + عکس و فیلم
رضا علیپور در دیدار فینال مسابقات سنگنوردی در ماده سرعت به مصاف جین‌بائو لونگ از چین رفت و موفق به شکست نماینده میزبان شد و ششمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

خبرگزاری میزان - مسابقات سنگنوردی در بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲) در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» با رقابت ۲۳ سنگ نورد در ماده سرعت آغاز شد.

هر مرحله از مسابقات سنگ‌نوردی در ماده سرعت به صورت یکی در میان برگزار می‌شود؛ ابتدا مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های زنان برگزار شده و بعد همین مرحله از جدول مردان پیگیری می‌شود.

در ادامه مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات زنان دنبال شده و همین روال تا پایان رقابت‌ها و تعیین نفرات برتر هر دو بخش زنان و مردان ادامه دارد.

رضا علیپور که یکی از ستاره‌های این رشته محسوب می‌شود، قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارد. وی در دوره گذشته بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز مدال طلا را کسب کرده بود و دوباره مدال طلای خودش را تکرار کرد.

مرحله اول

رضا علیپور که یکی از ستاره‌های نامدار این رشته محسوب می‌شود، قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارد و در دوره گذشته بازی‌های آسیایی به میزبانی جاکارتا نیز مدال طلا را کسب کرده، ابتدا ارتفاع دیوار را در پنج ثانیه و ۵۲۰ هزارم ثانیه طی کرد.

یک‌هشتم نهایی

میلاد علیپور ملی‌پوش سنگنوردی ایران در بخش مسابقات سرعت مردان در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین رقابت کرد. در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند.

یک‌چهارم نهایی

رضا علیپور در دومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف «سئونگ‌بئوم لی» از کره جنوبی رفت و با اختلافی اندک توانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. او زمان پنج ثانیه و ۱۶۲ هزارم ثانیه را ثبت کرد.

نیمه نهایی

مهمترین رقابت امروز در مسابقات سنگ‌نوردی مردان میان رضا علیپور دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و «وردیک لئوناردو» رکورددار اندونزیایی ماده سرعت در جهان برگزار شد.

«لئوناردو» در مرحله مقدماتی، تنها سنگ‌نوردی بود که دیواره ۱۵ متری را در کمتر از پنج ثانیه طی کرد، اما در مرحله نیمه‌نهایی، این ستاره ایرانی بود که با رکورد پنج ثانیه و ۱۶۳ هزارم ثانیه و ثبت اختلافی ۴۵۶ هزارم ثانیه‌ای نسبت به «لئوناردو»، زودتر انتهای دیواره را لمس کرد و فینالیست شد.

فینال

رضا علیپور در دیدار فینال با جین بائو لونگ از چین مسابقه داد و با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه، انتهای طلایی دیواره را لمس و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. حریف چینی او هم از دیواره لیز خورد و ترجیح داد مسابقه را ادامه ندهد.

 
 

فیلم اهدای مدال طلای رضا علیپور و اهتزاز پرچم ایران در محل برگزاری مسابقات سنگنوردی

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *