سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی|

تمدن نوین جهان اسلام با وحدت همه مسلمانان در حال شکل‌گیری است

14:01 - 07 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۶۸۵
تمدن نوین جهان اسلام با وحدت همه مسلمانان در حال شکل‌گیری است
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تمدن نوین جهان اسلام با وحدت همه مسلمانان جهان در حال شکل‌گیری است تاکید کرد: اگر امروز دشمنان اسلام قصد ضربه‌زدن به مسلمانان و اسلام را دارند، بیانگر این واقعیت است که اسلام عظمتی جهان شمول دارد و همین امر سبب ترس آن‌ها شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عفت شریعتی، مدیر کل اموربانوان مجمع جهانی تقریب در سخنانی در وبینار سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ماه ربیع الاول را بهار معنویت جهان بشریت خواند و گفت: تمدن نوین جهان اسلام با همدلی و همراهی و وحدت همة مسلمانان جهان در حال شکل گیری است. این واقعیت در قرآن کریم آمده که خداوند متعال فرمود: «و نرید انمن الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» جهان بشری در پرتو قرآن، وحدت و عترت پیامبر و همدلی همه مسلمانان جهان در آستانة تمدن عظیم جهانی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروزه بر کسی پوشیده نیست که نظام سلطه و دشمنان اسلام راستین، اسلام هراسی را برای پیشبرد اهداف شوم خود دستاویز قرار داده اند، افزود:، اما بی تردید ره به جایی نخواهند برد، زیرا عظمت اسلام، جهان شمول و روزافزون است.

وی افزود: امروز مسلمانان جهان در پرتو قرآن، سنت و عترت پیامبر در مسیر تعالی گام گذار و کشور‌های اسلامی و جامعه بشریت با همدلی و همراهی در ابعاد مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست دیانتی پیشگام هستند که ایران اسلامی طلایه دار این عظمت است. ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که دستاورد‌های امام راحل (ره) و دماء شهدای گرانقدر همراه و همراه همگان است.

وی اظهار داشت: وحدت مسلمانان به افزایش عظمت علمی و فرهنگی آن‌ها می‌انجامد و هر اندازه کشور‌های مسلمان به هم نزدیک‌تر و با یکدیگر همراه‌تر باشند، زمینه پیشبرد اهداف را بیشتر تسهیل‌تر خواهند کرد. امروز سرزمین‌های اسلامی در جهان این همدلی را نشان می‌دهند و مسلمانان با سلایق مختلف از طریق برنامه‌های مخصوص به خود با یکدیگر همدلی و همراهی و هم افزایی دارند که این امر می‌تواند آنان را در مسیر تحقق تمدن نوین جهان اسلام پیش ببرد.

شریعتی بیان کرد: اگر امروز دشمنان اسلام، آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب و مزدوران آن‌ها از طریق اقدامات تروریستی قصد ضربه زدن به مسلمانان و اسلام را دارند، بیانگر این واقعیت است که اسلام عظمتی جهان شمول دارد و همین امر سبب ترس آن‌ها شده است. زیرا اسلام راستین و وحدت مسلمانان در ابعاد مختلف، نقشه‌های شوم نظام سلطه را نقش برآب می‌کند. این واقعیت بر همه آشکار شده است.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه سال‌های بسیاری از برگزاری کنفرانس وحدت در ایران اسلامی می‌گذرد، افزود: پشتوانه این وحدت، دستاورد‌های نظام ولایی و سرمایه آن برای مسلمانان، فرمایشات مقام عظمای ولایت است. عظمت جهان اسلام در گرو همدلی است، همایش جهانی و نشست با شکوه مسلمانان در ایران اسلامی افتخار آفرین است.

وی در ادامه گفت: امروز در کشور ما سرمایه‌هایی مانند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی الحمدالله فراوان اند جوانان سلحشور، با ایمان و با دانش پشتوانه وحدت جهان اسلام هستند و عظمت جهان اسلام در گرو این وحدت است.

شریعتی با ایراز امیدواری از اینکه این همایش آینه تمام نمای همدلی و وحدت مسلمانان جهان باشد، تصریح کرد: وحدت مسلمانان پشتوانه‌ای برای همه کشور‌های جهان اسلام است و زیر سایه آن می‌توان امید به ظهور تمدن نوین جهان اسلام با همدلی همه مسلمانان را داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *