سید امید زمانی سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان شد

11:18 - 07 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۶۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سید امید زمانی سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان شد
طی حکمی از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «سید امید زمانی» به عنوان سرپرست اداره کل ثبت استان کردستان منصوب و در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و معاون امور املاک سازمان ثبت معرفی شد.  

خبرگزاری میزان-در مراسمی «سید امید زمانی» به عنوان سرپرست اداره کل ثبت استان کردستان منصوب شد.

در این مراسم که اعضای شورای قضایی استان کردستان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، سازمان ثبت اسناد را یک دستگاه فنی، تخصصی و به عنوان یکی از محورهای توسعه در جامعه عنوان کرد و گفت: این دستگاه یکی از دستگاه‌های مهم و حیاتی در کشور است و تأثیر زیادی بر امنیت روانی و اجتماعی با تثبیت مالکیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی دارد. 

صفدر کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با اشاره به اقدامات و تلاش‌های جهادی این سازمان در اجرای منویات مقام معظم رهبری و ارائه خدمات به موقع به مردم اظهار کرد: لازمه عمل کامل به تکالیف و مأموریت‌های قانونی، استفاده از کل پتانسیل‌های موجود و پای کار بودن دستگاه‌های متولی امر زمین است که در هم افزایی‌ها و تعامل ایجاد شده، این مهم نیز تقویت خواهد شد. 

در این مراسم «سید امید زمانی» به عنوان سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان معرفی و از از زحمات «اکبر پیرمحمدی» مدیرکل سابق ثبت استان تقدیر و تشکر شد. 

برگزاری نشست اعضای هیات مدیره کانون‌های سردفتری شمال غرب و غرب کشور در سنندج

نشست اعضای هیات مدیره کانون‌های سردفتری شمال غرب و غرب کشور با حضور معاون امور املاک و معاون دفتر بازرسی سازمان ثبت اسناد کشور در سنندج برگزار شد. 

کشاورز، معاون امور املاک سازمان ثبت در این نشست که با هدف تبیین و تبادل نظر و هم افزایی در خصوص تسریع در برگزاری اختبار پذیرفته شدگان سردفتری و برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه و همچنین بررسی و پیگیری طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شد،  گفت: بر اساس این طرح و بعد از اجرایی شدن آن، سازمان ثبت مکلف به ایجاد سامانه‌ای خواهد شد که هر معامله‌ای که موضوع آن انتقال مالکیت باشد، باید در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد و معاملاتی که به ثبت نرسد فاقد ارزش قانونی خواهد بود و در مراجع قضایی دارای اعتبار نیست. 

وی افزود: در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن این طرح به قانون، دیگر شاهد تنظیم اسناد عادی به روش سنتی نخواهیم بود.

خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نکات حقوقی و مسائل پیرامون جامعه سردفتری کشور پرداختند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *