برقراری ارتباط میان کشورهای منطقه باعث افزایش امید در جوامع اسلامی شده است

11:34 - 05 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۳۵۸
برقراری ارتباط میان کشورهای منطقه باعث افزایش امید در جوامع اسلامی شده است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب از برگزاری سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: پیمان‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داده باعث امید در جوامع اسلامی شده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در نشست خبری سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دست‌یابی به ارزش‌های مشترک» گفت: ارزش‌های مشترک اشاره به ارزش‌هایی دارد که قرآن کریم به بشریت عرضه کرده است، این کتاب آسمانی می‌تواند با قوانین و مقررات الهی مورد حمایت بشریت قرار بگیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دوستی و محبت با مسلمانان، همزیستی با ادیان دیگر و مقاومت با دشمنان ارزش‌هایی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه‌ای با همکاری کشور‌های منطقه اتفاق می‌افتد ادامه داد: همکاری با هم‌پیمانان و پایبندی به عهد و پیمان دو اصلی است که مورد توجه کشور‌های منطقه است.

شهریاری با اشاره به اقدامات مثبت دولت در ارتباط با کشور‌های منطقه گفت: پیمان‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داده است باعث امید در جوامع اسلامی شده است.

وی گفت: امروز شاهد مجموعه خدمات گسترده به همه اقشار مختلف در نقاط مختلف کشور هستیم و خدمات‌رسانی همسان به همه ادیان، قومیت‌ها و مردم دنبال می‌شود.

شهریاری گفت: کنفرانس وحدت اسلامی در کشور‌های منطقه‌ای دنبال می‌شود و اولین کنفرانس در بغداد اجرا شد و این امر دنبال می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دست‌یابی به ارزش‌های مشترک» از ۹ تا ۱۱ مهر به صورت حضوری و با سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد و بخش وبیناری نیز از ۶ مهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یازدهم مهرماه همزمان با روز میلاد رسول اکرم (ص) با حضور مدعوین و مهمانان سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند از بیانات ایشان بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه از فردا سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی به صورت وبیناری آغاز می‌شود ادامه داد: در کنار کنفرانس حضوری و وبیناری در ۶۰ شهر کشور نیز نشست‌ هم اندیشی با مهمانان داخلی و خارجی خواهیم داشت.

شهریاری اظهارکرد: ۱۰ مهرماه نیز نشست عمومی با حضور اصحاب‌ رسانه خواهیم داشت و مهمانان به بیان نظرات خود خواهند پرداخت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رونمایی از ۱۵ جلد کتاب در حوزه‌ تقریب خواهیم داشت که با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اميدواريم کنفرانس وحدت اسلامی با رویکرد ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه دنبال شود و بتوانیم نظریه امت واحد اسلامی را در جهان پیاده کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره‌ به نحوه مقابله با موج اسلام هراسی در جهان غرب گفت: در اين باره نمایشگاهی با محوريت قرآن کریم برگزار می‌شود، ضمن اینکه موضوع خاص سخنرانی‌ها نیز محوريت قرآنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بالا بردن قرآن توسط رئیس جمهور در سارمان ملل اقدام ارزشمند برای حفظ ارزش والای کتاب مقدس مسلمانان بود گفت: این رویکرد در سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با جدیت دنبال می‌شود.

شهریاری گفت: تا وقتی اقدامات دشمنان برای اسلام‌ستیزی وجود دارد گفتمان اسلامی در تقریب مذاهب بین جوامع ادامه دارد تا بتوانیم به ارزش‌های مشترک دست پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضور ایران در تقابل با رژیم صهیونیستی جدی است گفت: مردم فلسطین و گروه‌های جهادی می‌دانند جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی آن‌ها بوده و امیدواریم با همکاری‌های شکل گرفته شاهد فروپاشی این رژیم غاصب باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *