دولت تصمیمی برای خروج سیمان از بورس کالا ندارد

10:26 - 05 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۳۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دولت تصمیمی برای خروج سیمان از بورس کالا ندارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی از عدم خروج سیمان از بورس کالا خبر داد و گفت: اگر رویه عرضه سیمان در بورس کالا نیازمند اصلاح باشد در داخل چارچوب بورس کالا اصلاحات صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه جلسه امروز هیات‌دولت در پاسخ به میزان درباره خروج سیمان از بورس کالا اظهار کرد: با توجه به اینکه بورس کالا به‌عنوان بستر شفاف نظام توزیع کالا‌های اساسی و پایه تلقی می‌شود، دولت تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد. 

به گفته وی، بسیاری از دستگاه‌ها مدافع عرضه سیمان در بورس کالا هستند و اگر رویه موجود نیازمند اصلاح باشد در داخل چارچوب بورس کالا اصلاحات صورت خواهد گرفت.

خاندوزی همچنین تاکید کرد: در روز‌های گذشته نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی بعد از ۴ سال به‌صورت حضوری در کشور مصر برگزار شد.

وزیر اقتصاد در ادامه افزود: با توجه به اینکه ایران علی‌رغم موسس‌بودن در بانک توسعه زیرساخت آسیایی و سهام‌داربودن در این بانک تاکنون به‌علت کارشکنی‌های کشور‌های ثالث نتوانسته از منافع خود استفاده کند، مذاکراتی با رئیس بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی در سفر به مصر انجام شد. 

به گفته وی، معاون اول رئیس بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی براساس مذاکرات صورت‌گرفته قرار است در ماه‌های آینده برای بررسی پرداخت تسهیلات این بانک به پروژه‌های کشور به ایران سفر کند. 

خاندوزی با اشاره به اینکه تاکنون برای تامین مالی ۳ پروژه با بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی موافقت شده است، اعلام کرد: در حاشیه این نشست فرصتی برای ایجاد مذاکرات ۲ جانبه با مقامات اندونزی، عراق، هند و سایر کشور‌ها پیش آمد.

روابط اقتصادی ایران و مصر از سر گرفته می‌شود

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها وزرای ایران و مصر با یکدیگر دیدار داشتند، گفت: در این دیدار تمامی پیشنهاداتی که از سوی ایران برای شروع و احیای روابط اقتصادی ۲ کشور مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

به گفته وی، کمیته مشترک ایران و وزارت مالیه مصر برای دنبال‌کردن پروژه‌های اقتصادی تشکیل شد.

خاندوزی همچنین از افزایش سرمایه ۳۷ میلیون یورویی در بانک مشترک ایران و مصر خبر داد و گفت: این عدد معادل انباشت سود ایران در سال‌های گذشته در بانک مشترک ۲ کشور بوده است.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اینکه دولت در واگذاری بنگاه‌های غیرمرتبط به فعالیت‌های بانکی بانک‌ها اراده جدی دارد، اظهار کرد: برای اینکه تکلیف روشنی برای تمامی بانک‌های تحت مدیریت دولت داشته باشیم، برنامه کاملا دقیقی به تفکیک هر بانک احصا شده است و به‌زودی گزارش ۶ ماه ابتدایی سال منتشر خواهد شد.

واردات خودرو تسریع می‌شود

خاندوزی درباره تاخیر در واردات خودرو‌های کارکرده نیز گفت: در نیمه دوم سال امیدوار هستیم که با سرعت بیشتری واردات خودرو‌های کارکرده، نو و برقی انجام شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تاخیر در اجرای آئین‌نامه واردات خودرو در ۶ ماه ابتدایی سال به چند علت بوده که یکی از آن‌ها تغییر اولویت‌ها برای تخصیص ارز به سرمایه‌گذاری و تولید در سایر قسمت‌ها بوده است.

وی در ادامه درباره اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌های کشور گفت: از اول زمستان درگاه ملی مجوز‌ها جانشین دستگاه‌های صادرکننده مجوز خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *