رئیس کل دادگستری استان تهران با خانواده شهید فلاحی ریزوندی دیدار کرد

15:01 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۲۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان تهران با خانواده شهید فلاحی ریزوندی دیدار کرد
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به بینش ژرف و سلوک معنوی شهدا در عنفوان جوانی، «یادآوری مستمر خلقیات و رفتارشناسی شهدا» را یک ضرورت برای نسل جدید عنوان کرد.

خبرگزاری میزان- علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در راس یک هیات متشکل از حاجی رضا شاکرمی قائم مقام دادگستری کل استان تهران، داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران، سید رضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران، غلامرضا جواهری رئیس حفاظت و اطلاعات، رضا صابری مشاور امور ایثارگران دادگستری کل استان تهران و حسین ورمزیار فرمانده حوزه مقاومت بسیج دادگستری کل استان تهران، به‌منظور گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گران‌قدر، با خانواده شهید محمدعلی فلاحی ریزوندی دیدار کرد.

علی القاصی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت و یادآوری مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای گران‌قدر در جبهه‌های دفاع از حق علیه باطل اظهار کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که شهدا به گردن همه ما حق دارند و هر یک از مسئولان در هر کسوت و جایگاهی مرهون جان‌فشانی، رشادت و فداکاری‌های شهدا هستند.

کرسی‌های مسئولیت و مدیریت امانتی از سوی شهدای عظیم‌الشان است

رئیس کل دادگستری استان تهران کرسی‌های مسئولیت و مدیریت را به مثابه امانی امانتی از سوی شهدای عظیم‌الشان دانست و در عین حال بر ضرورت امانت‌داری صحیح و در شان مقام شهدا از سوی مسئولان تاکید کرد.

بینش ژرف و سلوک معنوی شهدا در عنفوان جوانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بینش ژرف و سلوک معنوی شهدا در عنفوان جوانی تصریح کرد: شهدا که بسیاری از ایشان در آن زمان در ابتدای جوانی قرار داشتند، دارای چنان شعور، شور و ایمان قوی بودند که موفق شدند ضمن تشخیص و تمیز حق از باطل، در مسیر حق قدم بردارند و در نهایت رضایت پروردگار متعال را کسب کنند.

رفتارشناسی شهدا یک ضرورت برای نسل جدید است

القاصی «یادآوری مستمر خلقیات و رفتارشناسی شهدا» را یک ضرورت برای نسل جدید عنوان کرد و در عین حال اظهار کرد: با توجه به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی، دشمن پس از شکست در جنگ سخت در دوره هشت سال دفاع مقدس، در عصر جدید و در عرصه جنگ نرم به میدان آمده و به دنبال آن است که اذهان نسل جدید و جوانان را با ترویج مطالب کذب و مایوس کننده از طریق رسانه‌های معلوم‌الحال تحت تاثیر قرار دهد؛ بر همین اساس آگاهی بخشی به نسل جدید و جوان در خصوص شخصیت شهدای عزیز و یادآوری ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ایشان یک ضرورت محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه و خطاب به فرزند شهید اذعان کرد: قطعا عدم حضور پدر و همسر در کنار خانواده بسیار صعب و طاقت‌فرسا است و احدی نمی‌تواند رنجی که شما عزیزان از خلاء وجود شهید متحمل می‌شوید را متصور شود؛ اما این رنج‌ها و ملالت‌ها نزد پروردگار متعال بدون پاداش نخواهد ماند و قطعا شفاعت شهید در روز قیامت شامل حال همه شما خواهد شد.

رستگاری در گرو الگو گرفتن از حضرت زینب (س) است

وی در پایان ضمن اشاره به اسطوره صبر و مقاومت دشت کربلا حضرت زینب (س)، رستگاری را در گرو الگو گرفتن از ایشان دانست و عنوان کرد: ظرف عمر بشر محدود است و انسان دیر یا زود از این دنیا خواهد رفت؛ لذا بهتر آن است که سرنوشت انسان در این دنیا به شهادت در راه امنیت، آبرو و عزت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ختم شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *