گفت‌وگو|

ایجاد ۵۰ شغل با تاسیس یک گلخانه به کمک قوه قضاییه

11:33 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۶۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ایجاد ۵۰ شغل با تاسیس یک گلخانه به کمک قوه قضاییه
مدیرعامل کشت‌ و صنعت پارس کارینا با اشاره به اینکه مشکلات تاسیس گلخانه امین با کمک قوه قضاییه برطرف شده است، گفت: با آغاز به کار این گلخانه توانسته‌ایم تاکنون برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم.

خبرگزاری میزان _ قوه قضاییه در چند سال اخیر مجدانه به موضوع احیا و حمایت از واحد‌های تولیدی با تاکید بر تقویت تولید داخلی و اشتغالزایی برای نیروی انسانی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها مبادرت ورزیده است. یکی از اقدامات دستگاه قضا برای رسیدن به هدف یادشده، ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف بوده است.

در همین راستا شرکت کشت و صنعت پارس کارینا یکی از واحد‌های تولیدی بوده که با حمایت‌ها و پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان فارس، مشکلات تاسیس و راه‌اندازی آن برطرف شده است. 

در همین باره محمدتقی امین، مدیرعامل کشت و صنعت پارس کارینا(گلخانه امین)، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: برای حل مشکلات تاسیس این واحد تولیدی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس مراجعه و توانستیم با حمایت‌ها و پیگیری‌های قوه قضاییه مشکلات شرکت را حل کنیم.

وی در تشریح مشکلات گلخانه امین گفت: هر گلخانه‌ای در زمان احداث نیازمند برق، گاز، تسهیلات دولتی و مواردی از این قبیل است و هنگامی می‌تواند به این امکانات دسترسی داشته باشد که شرکت دارای سند رسمی باشد. 

امین در ادامه افزود: ما برای دریافت سند نیازمند مجوز سازمان منابع طبیعی بودیم که این سازمان با صدور مجوز برای انتقال سند به شرکت کشت و صنعت پارس کارینا مخالفت کرد و باعث شد که گلخانه فعالیت خود را با تاخیر آغاز کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس کارینا با اشاره به اینکه برای حل مشکل به استانداری استان فارس مراجعه شده است، گفت: استانداری پرونده را به ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاونت کل دادگستری استان فارس ارسال کرد.

به گفته این فعال اقتصادی، پس از بررسی اسناد و مجوز‌های ارائه‌شده از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی، جلسه‌ای با اعضای سازمان منابع طبیعی برگزار شد و در این جلسه رای به نفع این شرکت مبنی بر کامل‌بودن اسناد صادر شد. 

وی با اشاره به اینکه گلخانه امین در حال حاضر توانسته برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کند، تاکید کرد: در صورت توسعه گلخانه امکان جذب ۶۰۰ نیرو دیگر نیز وجود دارد. 
 
گلخانه امین در زمینه پرورش و تولید صیفی‌جات(بادمجان) در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار مشغول به‌فعالیت است و در حال حاضر محصولات خود را به کشور امارات صادر می‌کند.

بازدید حضوری مسئولان امری مثبت در بررسی مشکلات تولیدکنندگان است

امین در ادامه به بازدید ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از نمایشگاه دستاورد‌های دادگستری استان فارس که در مرداد سال‌جاری برگزار شد، اشاره کرد و افزود: بازدید حضوری مسئولان امری مثبت در بررسی مشکلات تولیدکنندگان است و مردم از نزدیک می‌توانند مشکلات و مسائل خود را بدون واسطه بیان کنند و این امر باعث ایجاد امید برای آن‌ها خواهد شد. 

به گفته وی، اگر در این بازدید‌ها تنها مشکل یک تولیدکننده نیز برطرف شود، امری بسیار اثربخش خواهد بود و باعث می‌شود سایر تولیدکنندگان که از موضوع حمایت‌ها اطلاع ندارند با گذشت زمان و با دیدن نتایج، برای حل مشکلات خود به قوه قضاییه مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *