رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور ساماندهی وضعیت جاده طرود- شاهرود را صادر کرد

10:41 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۶۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور ساماندهی وضعیت جاده طرود- شاهرود را صادر کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور دستور ساماندهی وضعیت جاده محور طرود - شاهرود به دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی خبر داد.  

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی با اشاره به صدور دستور ساماندهی وضعیت جاده طرود- شاهرود به دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی اظهار کرد: متأسفانه این جاده وضعیت مناسبی ندارد و سالانه و به‌ویژه در شش ماهه نخست سال جاری، به علت وقوع سوانح رانندگی، منجر به جان باختن عده‌ای از هموطنان شده است.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در همین راستا به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود دستور داده شد، با همکاری نهاد‌های مسئول علاوه بر بازدید میدانی و اتخاذ تصمیمات مناسب، ساماندهی این جاده را در دستور کار قرار دهند تا با انجام تدابیر پیشگیرانه، شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.  

وی تصریح کرد: دادگستری استان سمنان در راستای حفظ حقوق عامه و دغدغه‌ای که در خصوص تامین امنیت جان مردم، به این موضوع ورود کرده است و با مسئولانی که با اهمال کاری نقش موثری در وقوع این قبیل حوادث داشته‌اند، برخورد قانونی می‌کند.  

عبدالهی افزود: دادستان شاهرود موظف است در بررسی علل وقوع حوادث منجر به جان باختن هموطنان در محور طرود- شاهرود، بدون اغماض نهاد‌های مسئول را به مراجع قانونی معرفی کند تا علل عدم انجام اقدامات قانونی مشخص شود.  

 رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: در رعایت قوانین و مقررات صرفاً نباید از مردم مطالبه داشت، قطعاً مسئولان خاطی نیز باید پاسخگوی رفتار خود باشند. همه در برابر قانون یکسان و به میزان تقصیر خود مسئول هستند.  

وی با توصیه به رانندگانی که قصد تردد در محور طرود- شاهرود را دارند، خاطر نشان کرد: یقیناً رعایت قوانین و مقررات، ضامن حفظ سلامتی و امنیت است.  

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *