گفت‌وگو|

ذوالفقارنسب: هیچ ایرادی ندارد که در بازی‌های دوستانه ببازیم/ در تربیت بازیکنان در رده‌های پایه خوب عمل نمی‌کنیم

0:45 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ذوالفقارنسب: هیچ ایرادی ندارد که در بازی‌های دوستانه ببازیم/ در تربیت بازیکنان در رده‌های پایه خوب عمل نمی‌کنیم
پیشکسوت فوتبال گفت: بلغارستان هم سطح فوتبال ایران بازی می‌کند، اما آنگولا فوتبالش ضعیف‌تر از ما است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه آیا بازی‌های دوستانه با تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا محک خوبی برای حضور در جام ملت‌های آسیا بود، اظهار داشت: بلغارستان هم سطح فوتبال ایران بازی می‌کند، اما آنگولا فوتبالش ضعیف‌تر از ما است. به هر صورت در یکسری بازی‌ها خود سرمربی تیم تشخیص می‌دهد که از چه بازیکنانی بهره ببرد. روحیه پیروزی و ادامه این روند می‌تواند یکی از راه‌های پیشرفت تیم ملی فوتبال باشد.

وی افزود: باید تیم ملی راه‌های رسیدن به موفقیت را یکی، یکی سپری کند و پیروز شدن در بازی‌های تدارکاتی هم یک امتیاز است و از سوی دیگر انگیزه و شخصیت به تیم ملی می‌دهد. قطعاً در کنار این بازی‌های نسبتا ساده، باید با تیم‌هایی بازی کنیم که بتواند نقاط ضعف تیم ملی را نشان بدهد. چه ایرادی دارد در بازی‌های دوستانه بازنده باشیم. به طور حتم بازی با تیم‌های قدرتمند در برنامه کادر فنی گنجانده شده است.

*اینکه با تیم‌های ضعیف بازی کنیم و همیشه برنده شویم، جایز نیست

کارشناس فوتبال گفت: برد و باخت جزو مسائل اصلی فوتبال است. شکست نباید تیم را مایوس کند و از آن طرف هم برد نباید تیم را سرمست کند. باید تلاش کنیم که در همه زوایا رشد کنیم تا تیم ملی شخصیت پیدا کند. اگر بازی کنیم و بازنده شویم خوب نیست و اگر هم با تیم‌های ضعیف بازی کنیم و همیشه برنده شویم جایز نیست.

ذوالفقارنسب در پایان در واکنش به اینکه حسرت راه یابی به المپیک ۵۲ ساله شد، گفت: در فوتبال پایه در تربیت بازیکنان جوان خوب عمل نمی‌کنیم و تیم‌های پایه امکانات درست و زمین تمرین ندارند. تنها نمی‌شود گفت که مقصر مربی هست. فوتبال ملی ما بنیادی درست نمی‌شود و بازیکنان باید از ریشه به لحاظ بدنی، فنی و شخصیت ورزشی پیشرفت کنند تا بتوانند در بازی‌های بین‌المللی بتوانند وظایف خود را انجام بدهند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *