مترو پرند تا ۲ هفته آینده افتتاح می‌شود

10:55 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۱۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مترو پرند تا ۲ هفته آینده افتتاح می‌شود
وزیر راه‌وشهرسازی از افتتاح متروی پرند تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح این پروژه، ۴ هزار مسکن مهر نیز در شهر جدید پرند به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیات‌دولت اظهار کرد: تا چند روز آینده تست گرم متروی پرند انجام خواهد شد و این پروژه تا ۲ هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، ۴ هزار مسکن مهر در شهر جدید پرند که از ۱۲ سال قبل باقی‌مانده همزمان با افتتاح متروی پرند به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.  

بذرپاش همچنین گفت: در روزهای آینده درکنار سایر پروژه‌ها از ۷ مدرسه جدید در پرند نیز بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰ هزار مسکن مهر باقی‌مانده از سال‌های گذشته در شهر جدید پردیس به پایان رسیده است، گفت: از این تعداد ۵ هزار واحد به مردم واگذار شده و تا ۲ هفته آینده مراسم بهره‌برداری از این پروژه نیز برگزار خواهد شد. 

وی همچنین گفت: در شهر‌های دیگر مانند مهستان(هشتگرد سابق) یک هزار و ۶۰۰ مسکن مهر باقی‌مانده از سال‌های گذشته تا چند روز آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. 

بذرپاش با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت تعداد مسکن‌های مهر باقی‌مانده ۲۴۰ هزار واحد بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر از این تعداد یک صد هزار واحد به مردم تحویل داده شده و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر مابقی واحد‌ها را نیز به مردم تحویل دهیم.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با اشاره به اینکه مرحله دوم واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت از مهر آغاز خواهد شد، اعلام کرد: در هفته آینده در ۳۱ استان به ۲۰ هزار نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت قطعات زمین تحویل داده خواهد شد. 

به گفته بذرپاش، هر ۲ ماه یکبار روند واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود و دولت در تلاش است به تمامی متقاضیان زمین واگذار کند. 

افتتاح بزرگ‌ترین آزادراه کشور تا ۲ هفته آینده

وی همچنین تاکید کرد: بهره‌برداری از آزادراه اصفهان-شیراز در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد، طول این بزرگراه ۲۳۰ کیلومتر است و باعث صرفه‌جویی یک ساعت در زمان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. 

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه پروژه ریلی همدان به سنندج در مهر سال‌جاری افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح این پروژه استان کردستان به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود که این اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی در سطح استان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *