دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ایمن سازی مدارس ورود کرد

9:55 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ایمن سازی مدارس ورود کرد
معاون پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد در بازدید از مراکز آموزشی بر اعلام جرم علیه ترک فعل مدیران آموزش و پرورش در صورت عدم ایمن سازی مدارس تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حامد رهبر با حضور سرزده در تعدادی از مدارس یاسوج از نزدیک عملکرد و وضعیت مراکز آموزشی را در آستانه بازگشایی مدارس برای سال جدید تحصیلی بررسی کرد.

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گهکیلویه و بویر احمد با تشریح کارکرد تعلیم و تربیت غیر رسمی و همچنین تأکید بر نقش تأثیرگذار و سازنده مدیران و کادر مدارس در تعلیم و تربیت نسل آینده گفت: برای تحقق اهداف مطلوب در تعلیم و تربیت دانش آموزان باید زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به حوادث گذشته در برخی مدارس ناشی از ناایمنی ساختمان‌ها افزود: اماکن آموزشی ناایمن استان باید بازسازی و ایمن سازی شوند.

رهبر گفت: در صورت عدم رفع ایراد‌های موجود و ترک فعل علیه مسئولان مدرسه اعلام جرم خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویر احمد وجود هرگونه نارسایی در مدارس را غیر قابل قبول دانست و افزود: مدیران در قبال حوزه تحت مسئولیت خود پاسخگو هستند و در صورت احراز ترک فعل، مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

رهبر با اظهار نارضایتی و انتقاد از وضعیت نامطلوب و غیر قابل قبول برخی مدارس مورد بازدید از حیث ایمنی و تأسیسات گفت: موارد لازم به مسئولان مرتبط آموزش و پرورش طی بازدید سرزده، تذکر داده شد.

وی اظهار کرد: در صورت عدم اقدام قانونی برای رفع مشکلات و نواقص و ایرادات مدارس از سوی معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان، علیه مدیران مربوطه در مجموعه آموزش و پرورش از بابت ترک فعل، اعلام جرم خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *