گفت‌وگو|

رفع مشکلات تولیدی کارخانجات کودشیمیایی دربند شیمی دهلران با حمایت‌های دادگستری استان ایلام/ فراهم شدن زمینه اشتغال ۴۰ زندانی

8:00 - 28 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رفع مشکلات تولیدی کارخانجات کودشیمیایی دربند شیمی دهلران با حمایت‌های دادگستری استان ایلام/ فراهم شدن زمینه اشتغال ۴۰ زندانی
موانع و مشکلات تولیدی کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران با حمایت دادگستری استان ایلام رفع شد و این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۷ تاکنون بی‌وقفه در حال فعالیت است.

خبرگزاری میزان - دستگاه قضایی همواره به دنبال برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی بوده و اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشته است که منجر به اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

بر همین اساس با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد دستگاه قضایی تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد.

با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور بعنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

یکی از اولویت‌های قوه قضاییه؛تامین امنیت سرمایه‌گذاری/ رفع موانع و مشکلات تولیدی کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران/فراهم شدن زمینه اشتغال ۴۰ زندانی جرایم غیر عمد
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

یکی از اولویت‌های قوه قضاییه؛تامین امنیت سرمایه‌گذاری/ رفع موانع و مشکلات تولیدی کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران/فراهم شدن زمینه اشتغال ۴۰ زندانی جرایم غیر عمد
روح الله زرین آبادی مدیرعامل گروه کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران استان ایلام در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدامات دادگستری استان ایلام به منظور احیای این واحد تولیدی، اظهار کرد: شرکت دربند شیمی دهلران در زمینه تولید کود‌های شیمیایی شامل کود‌های کامل یا ماکرو، کود آلی گوگردی گرانوله، کود‌های سوپرفسفات ساده و همچنین کود‌های سوپر فسفات تریپل با دو شیفت کاری فعال است.

وی میزان اشتغالزایی این شرکت تولیدی را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با هماهنگی دستگاه قضایی و اداره کل زندان‌های استان ایلام در این واحد تولیدی بکارگیری شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

زرین آبادی به برخی از مشکلات این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: عدم نقدینگی جهت خرید مواد اولیه و تسهیل واردات مواد مورد نیاز، مشکلات بانکی و مالیاتی از مهمترین مشکلات پیش روی این واحد‌های تولیدی بود که با کمک و حمایت دادگستری و دادستانی استان ایلام این موانع برطرف شد و در چرخه تولید قرار گرفتیم.

مدیرعامل گروه کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران استان ایلام اظهار کرد: کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران حدود یکسال تعطیل بود و حمایت دستگاه قضایی باعث فعالیت مجدد این واحد تولیدی شد و از سال ۱۳۹۷ تاکنون بدون هیچ تعطیلی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *