گفت‌وگو|

بدون برنامه نماندن کشور دلیل موافقت نمایندگان مجلس با ۲ فوریت تمدید برنامه ششم تا پایان سال بود

15:39 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۰۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بدون برنامه نماندن کشور دلیل موافقت نمایندگان مجلس با ۲ فوریت تمدید برنامه ششم تا پایان سال بود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تمدید برنامه ششم تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: برای اینکه کشور فاقد برنامه نباشد این طرح تصویب شد و احتمالا تا زمان تصویب نهایی برنامه هفتم و تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در نشست علنی روز گذشته، (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح بند ز تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور با ۱۷۳ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده متقاضی این طرح گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ قانون برنامه ششم ۶ ماه تمدید شد که با احتساب زمان ابلاغ و انتشار نهایی قانون، قانون برنامه ششم تا تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه مبنای بسیاری از قوانین در حال اجرا قانون برنامه ششم است، افزود: اگر قانون برنامه ششم خلاء داشته باشد زیبنده کشور و مجلس نیست و باید به دو فوریت این طرح رأی داد چرا که ما فقط ۳۰ روز فرصت داریم و نباید این زمان را از دست دهیم. 

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تمدید برنامه ششم تا پایان سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برنامه هفتم هنوز به صحن علنی نیامده است. این برنامه بیش از ۱۲۰ ماده دارد و زمان طولانی طی خواهد کرد و چندین هزار پیشنهاد توسط نمایندگان ارائه شده است. باید به صحن بیاید و کلیات و مواد آن تصویب شود.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: برای اینکه کشور فاقد برنامه نباشد مجلس روز گذشته کلیات فوریتی تمدید برنامه ششم را تا پایان امسال تصویب کرد و احتمالا تا زمان تصویب نهایی برنامه هفتم و تا سال آینده ادامه داشته باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مجلس تا زمان لازم الاجرا شدن برنامه هفتم رای داده و جزئیات فردا در صحن علنی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *