جوکوویچ و مدودُف در فکر فتح آمریکا؛ فینال گرنداسلم در غیاب مرد شماره یک تنیس جهان

19:21 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۶۵۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
جوکوویچ و مدودُف در فکر فتح آمریکا؛ فینال گرنداسلم در غیاب مرد شماره یک تنیس جهان
فینال مسابقات گرنداسلم US Open ۲۰۲۳ در حالی امشب بین دو تنیسور بزرگ برگزار خواهد شد که مرد شماره یک تنیس جهان غایب بزرگ این رقابت مهیج خواهد بود.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های تنیس گرند اسلم US Open ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی خود و دیدار فینال رسیده و علاقه‌مندان به این مسابقات امشب شاهد رقابتی جذاب بین مرد شماره ۲ و شماره ۳ تنیس جهان در قلب نیویورک خواهند بود. فینال جوکوویچ - مدودف در حالی برگزار می‌شود که بیشتر کارشناسان منتظر رقابت انتقامی جوکوویچ - آلکاراس بودند، اما پدیده جوان و مرد شماره ۱ دنیای تنیس در رسیدن به این فینال ناکام بود.

نواک جوکوویچ پس از قهرمانی در مسترز سینسیناتی حالا به دنبال قهرمانی شماره ۲۴ خود در مسابقات گرنداسلم است. جوکو در دو مرحله پیشین با شکست دو تنیسور آمریکایی یعنی تیلور فریتز و بن شلتون راهی فینال شده و مدودف پس از غلبه بر آندری روبلف روس و کارلوس آلکاراس اسپانیایی به دیدار پرافتخارترین مرد تنیس جهان خواهد رفت.

این دو تنیسور تا کنون ۱۴ مرتبه با هم مسابقه داده‌اند که ۹ بار جوکوویچ و ۵ بار مدودف فاتح میدان بوده‌اند. آخرین تقابل جوکوویچ و مدودف به رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی برمی‌گردد که مدودف موفق شد حریف نامدار خود را شکست دهد. 

رقابت‌های ۴ گانه گرنداسلم که هر ساله در ۴ کشور استرالیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا برگزار می‌شوند ۲۰۰۰ امتیازی بوده و مهم‌ترین تورنمنت تنیس جهان به شمار می‌رود. قهرمان این تورنمنت علاوه بر ۲۰۰۰ امتیاز در رنکینگ، مبلغ ۳ میلیون دلار نیز دریافت خواهد کرد.

مقایسه افتخارات دو تنیسور در گرنداسلم:

نواک جوکوویچ:

۲۳ عنوان (۱۰ استرالیا - ۳ فرانسه - ۷ ویمبلدون - ۳ آمریکا)

دنیل مدودف:

۱ گرنداسلم (آمریکا)

اطلاعات بازی:

نواک جوکوویچ - دنیل مدودف | فینال گرنداسلم آمریکا | ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *