گفت‌وگو|

فرشتیان: اسکیت سرعت بانوان برخلاف تصور شانس مدال در هانگژو است/ رکورد‌ها در ۲ سال اخیر ۲ ثانیه کاهش داشته

16:28 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۷۰۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
فرشتیان: اسکیت سرعت بانوان برخلاف تصور شانس مدال در هانگژو است/ رکورد‌ها در ۲ سال اخیر ۲ ثانیه کاهش داشته
مربی تیم ملی اسکیت گفت: تیم چین تایپه که اصلی‌ترین رقیب ما در آسیا محسوب می‌شود با تمام نفرات اصلی خود در هانگژو حاضر خواهد شد.

سارا فرشتیان در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت اردو‌های تیم ملی سایکت سرعت بانوان در راستای آماده‌سازی برای حضوری شایسته در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: باتوجه به تعویق بازی‌های آسیایی، حدود ۲ سال است که همه ملی‌پوشان اسکیت در اردو‌های بلند مدت و مستمری حضور دارند و حتی در مقاطعی که اردویی نداشتیم، همه بازیکنان زیر نظر بودند و واقعا برای موفقیت در هانگژو هم کادرفنی و هم اسکیت‌بازان سرعت تلاش شبانه‌روزی انجام داده‌اند. باوجود تغییرات در نفرات تیم ملی اسکیت سرعت بانوان، همه بازیکنان جدیدی که در ۲ سال اخیر به تیم ملی اضافه شده‌اند، رکورد‌های بسیار خوبی در عین سن و سال کم ثبت کرده‌اند تا با این شرایط به درخشش در آینده امیدوار باشیم.

مربی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان با اشاره به تغییر نسل و لزوم اعتماد به جوانان، خاطرنشان کرد: درباره سطح آمادگی ملی‌پوشان بانو باید این خبر خوب را بدهم که این ورزشکاران در ۲ سال اخیر توانسته‌اند رکورد زدن هر دور از پیست در ۱۸ ثانیه را به ۱۷ و ۱۶ ثانیه کاهش داده‌اند. در حال حاضر که در آستانه اعزام به هانگژو هستیم همه بازیکنان در شرایط ایده‌آل بدنی و ذهنی قرار دارند. باید همینجا از فدراسیون اسکیت و کمیته ملی المپیک هم تشکر کنم که تلاش کرده‌اند با وجود محدودیت منابع، امکانات مناسب در زمینه تغذیه، اسکان، برگزاری مستمر مسابقات و اعزام‌ها برای تیم اسکیت فراهم کنند.

وی در پایان در واکنش به صحبت‌های اخیر درمورد احتمال لغو اعزام تیم اسکیت سرعت بانوان به بازی‌های آسیایی پس از جلسه فردا (دوشنبه) در کمیته ملی المپیک، گفت: شرایط تیم اسکیت سرعت بانوان و رکورد‌های ورزشکاران به گونه‌ای است که شانس مدال در بازی‌های آسیایی هستیم و به ویژه در ماده امدادی امید زیادی به کسب مدال داریم. واقعا رقبای سرسختی داریم، چرا که تیم‌های آسیایی جزو قهرمان‌های جهان هستند و باتوجه به رکورد‌های اخیر در کاپ جهانی ایتالیا تیم چین تایپه که اصلی‌ترین رقیب ما در آسیا محسوب می‌شود با تمام نفرات اصلی خود در هانگژو حاضر خواهد شد و همین کار را برای کسب مدال سخت می‌کند. برخلاف تصور مسئولان و افکار عمومی کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست و به عنوان سرمربی دیدم به این تیم کاملا مثبت است، زیرا معتقدم که بانوان سرعت توانمندی کافی برای کسب مدال را دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *