گفت‌وگو|

لطفی: تعطیلات در لیگ برتر به نفع فوتبال ایران نیست/ نباید انتظار داشته باشیم تیم امید نتیجه بگیرد

1:20 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۴۸۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطفی: تعطیلات در لیگ برتر به نفع فوتبال ایران نیست/ نباید انتظار داشته باشیم تیم امید نتیجه بگیرد
پیشکسوت فوتبال گفت: تعطیلات در لیگ برتر به نفع فوتبال ایران نیست و تا تیمی می‌خواهد شکل بگیرد، مسابقات تعطیل می‌شود.

سعید لطفی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به بازیکنانی که از سال قبل در استقلال حضور داشتند و چند نفری هم که جذب شدند، نتایج قابل قبول بوده است. تمام هواداران و پیشکسوتان باید از تیم‌شان حمایت کنند و برای‌شان فرقی نداشته باشد که چه کسی سکاندار یا مدیر تیم است. چون تیم فوتبال استقلال برای ما مهم است و به خاطر همین از تیم‌مان حمایت می‌کنیم تا بهتر شود.

وی درباره انتقادات به مدیریت باشگاه استقلال گفت: باید به مدیریت جدید باشگاه استقلال زمان داد، چون شرایط خوبی نیست. باید با همین بازیکنان به سمت جلو حرکت کنند، هرچند امیدوارم در نقل و انتقالات نیم فصل بازیکنان مورد نظر کادرفنی را جذب کنند تا نتایج بهتری بگیرند.

*تیم‌ها تا می‌خواهند سروشکل بگیرند، مسابقات تعطیل می‌شود

کارشناس فوتبال در خصوص تعطیلات لیگ برتر تاکید کرد: وقفه‌هایی که در مسابقات ایجاد می‌شود به نفع فوتبال ایران نیست. تیم‌ها تا می‌خواهند سروشکل بگیرند و سرمربی تفکراتش را پیاده کند، مسابقات تعطیل می‌شود. اگر تیم‌هایی که در چند هفته ابتدایی خوب نتیجه نگرفتند هم در شرایط مسابقه قرار بگیرند بالطبع بهتر شکل خواهند گرفت.

پیشکسوت فوتبال درباره لیست اسامی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: باید این حق را برای امیر قلعه‌نویی قائل شویم تا هر بازیکنی که صلاح می‌داند و در تفکراتش جای دارد به تیم ملی دعوت کند. هر مربی در تیم ملی باشد بهترین‌ها را دعوت می‌کند، ولی باید به نظرات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. چون سرمربیگری در فوتبال سلیقه‌ای است و شاید بهترین بازیکن در تفکر و تاکتیک مربی دیگری جایی نداشته باشد. دیه‌گو سیمئونه در اتلتیکو مادرید بازیکن جنگنده می‌گیرد تا خوب دفاع کنند و ضد حمله بزنند و پپ گواردیولا بازیکنان باتکنیک جذب می‌کند تا بازی مالکانه انجام بدهد. بر همین اساس هر مربی روش و شیوه خودش را دارد. باید به هر مربی زمان بدهند تا برنامه خودش را در تیم پیاده کند.

*ساختار فوتبال ما مشکل دارد

لطفی در مورد حضور تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: خیلی سخت است که تیم فوتبال امید به بازی‌های المپیک راه پیدا کند. رضا عنایتی مربی قابلی است و امیدوارم در این مسیر بتواند نتایج خوبی بگیرد، اما ساختار فوتبال ایران مشکل دارد و کشورهایی که روی رده‌های پایه بهتر کار می‌کنند به بازی‌های المپیک خواهند رفت. فوتبال ایران در چند سال اخیر در رده‌های پایه آنچنان کار نکرده و نباید انتظار داشته باشیم تا تیم امید نتیجه بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان فوتبال ایران ابتدا باید امکانات و سخت‌افزار را برای تیم‌های پایه مهیا کرده و سپس با برگزاری مسابقات تیم‌های پایه‌، استعدادیابی و پرورش نخبگان را آغاز کنند. هم اکنون کسانی در فوتبال پایه کشورمان تیمداری می‌کنند که اصلاً به دنبال رشد و پیشرفت فوتبال نیستند و فقط برای کسب درآمد کار می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *